Mijn 2de Televisie doet het niet

Wij kijken digitaal televisie via een schotel.
Mijn 2de televisie ,die in de keuken staat, is met een split en een antenne verbonden met de televisie in de woonkamer. Ik heb altijd goed beeld in de keuken gehad. Omdat de 2de televisie , die in de keuken staat , aan vervanging toe was, een nieuwe gekocht. Maar hoe kan het dat ik helemaal geen ontvangst heb, terwijl de aansluiting het zelfde is als met die oude televisie. Ik moet er bij vermelden dat ik altijd de zelfde zenders heb als in de woonkamer. Maar dat was geen probleem.
Als ik mijn oude televisie er weer neer zet krijg ik wel de zenders van de woonkamer en met de nieuwe televisie lukt het niet. Mijn vraag is ,Hoe kan dat????????????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zitten meerdere uitgangen op een satt. receiver. Op welke heb je hem gesplitst ?

Het beste antwoord

misschien staat je tv niet standaard op de antenne ingang
maar bijvoorbeeld op de scart ingang
vaak kun je die in het menu verzetten naar antenne
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met het antwoordt van deze persoon heb ik de oplossing voor mijn probleem met de t.v. kunnen oplossen.

Andere antwoorden (3)

heb je de nieuwe tv wel naar zenders laten zoeken het klinkt dom maar dat moet wel opnieuw eerst gebeuren.
13 jaar geleden
Misschien staat jouw nieuwe TV in de 'digitale mode'. Via instellingen zul je naar analoog moeten gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je de gebruiksaanwijzing goed doorgenomen hebt. Waarschijnlijk kan je nieuwe tv het channel van je schotelontvanger niet vinden, dus kijk in de handleiding bij "handmatig zoeken" en stem het kanaal af van je schotelontvanger. welk kanaal dat is kun je wellicht vinden in je oude tv (misschien wel weer even aansluiten)
veel succes