Ik heb een tv met HDMI aansluiting en inmiddels ook een HD recorder. Ik heb ook een prima signaal maar niet via het HDMI kanaal, dat blijft zwart?

Het komt via een AV/RGB kanaal binnen, wat dat ook zijn mag..
:-)
Maakt de beeldkwaliteit nu iets uit en zo ja wat moet ik dan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

als je alleen maar een hdmi kabel tussen je tv en recorder dan moet het via de HDMI kabel komen
Het kan zijn dat je tv deze ingang aangeeft als rgb maar het loopt toch echt via je hdmi kabel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ikke ni begrijpen....
HDMI is een Hi Definition aansluiting en een HD recorder is een Hard Disk recorder, het één is totaal iets anders dan het andere en dan nog AV/RGB is Audio / Rood Groen Blauw signaal. (de stofzuiger geeft zeker ook geen beeld?)

De HD recorder moet over een HDMI uitgang beschikken en worden aangesloten met een speciale HDMI kabel op de HDMI ingang van de TV ( net zo als een DVD player of beter, als het om een HD SINGAAL, gaat een Blu Ray player)

Een AV/RGB signaal is absoluut geen HD signaal, een RGB signaal moet altijd samen gaan met een composiet signaal, i.v.m. de synchronisatie van het beeld, van daar dat dit meestal in een scart stekker is ondergebracht, maar is van beduidend minder kwaliteit dan een HDMI signaal.
RGB is een analoog signaal
HDMI is een digitaal signaal

Kijk eens of de HD recorder over een component signaal beschikt (drie RCA tulp stekkers rood, groen en blauw gekleurd, dit is GEEN RGB aansluiting) deze aansluiting geeft n.l. ook een HD signaal weer op analoog niveau) je moet dan alleen wel het geluid (audio) separaat aansluiten.

Mocht het allemaal niet lukken, haal er dan de leverancier bij, of google eens internet onder de namen;
HDMI aansluiten
Component aansluiten
Composiet aansluiten
AV/RGB aansluiten

Suc6
Paul
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De HDMI ingang van je tv is iets anders dan de RGB (of component) input, dus het is logisch dat als je de HDMI input selecteert je tv zwart blijft. RGB of Component is een even hoge kwaliteit als HDMI, HDMI is echter digitaal en component analoog. Bij HDMI gaat ook audio over dezelfde kabel terwijl bij component een apart audiokabeltje nodig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even voor alle duidelijkheid, (citaat "RGB of Component is een even hoge kwaliteit als HDMI") is niet waar, RGB is van een duidelijk MINDERE kwaliteit en heeft altijd separaat een synchronisatie signaal nodig. Component is WEL gelijkwaardig aan HDMI en heeft in het blauwe signaal teven het synchronisatie signaal verweven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry maar ik kan je geen gelijk geven. punt 1: RGB betekent "RGB sync over green" dus zijn er maar drie kabels nodig. Punt 2: Bij RGB wordt de kwaliteit bepaald door de resolutie net zoals bij HDMI overigens de hoogste resolutie RGB is gelijk aan kwaliteit als de hoogste resolutie HDMI.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste CVW, je bent in de war met COMPONENT!!!
Dit is een veel voorkomende fout, het oude RGB (bestaat al ca. 25 jaar) is iets geheel anders dan het component signaal. (wat ook uit een RGB signaal is opgebouwd). ==>YPbPr (ook bekend als YPrPb, PrPbY en PbPrY) is een kleurcodering die gebruikt wordt in de elektronica voor de transmissie van videobeelden<== zie link nl.wikipedia.org/wiki/Component_video
Gr Paul
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pfff......en ik moet dit nog kunnen volgen?? Lief bedoeld van beiden maar dit gaat mijn petje echt te boven... :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is je probleem wel opgelost??? Ik denk dat de kwaliteit hetzelfde is tussen HDMI en RGB.
ff in jip en janneke taal

je hebt een hd decorder (niet verwarren..recorder)
de kabel in de decorder en een hdmi kabel van de decorder naar tv hdmi aansluiting 1 2 of 3 etc.deze kanaal selecteer je dan ook...dan moet ie het doen.
Overigens zijn alleen de ned kanalen in hd gratis te verkrijgen en voor de overige hd kanalen is een abonnement nodig