Is een schotelantenne achterhaald of kan je met een schotelantenne meer zenders ontvangen als op een andere manier?

Bv. via digitale televisie of internet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ja je kunt veel meer zenders van over de hele wereld ontvangen dan met andere systemen. Of je er wat aan hebt is een tweede, 1000 zenders waarvan niets verstaat.

Je kan op een schotel ook verschillende koppen zetten die gericht staan op verschillende satellieten, voor verschillende delen van de wereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op een schotelantenne heb je veel meer zenders dan via Digitenne. Hoe dat met internet gaat weet ik niet. Wij hadden een schotel en nu Digitenne en kunnen hier in het Noorden van het land geen Duitsland meer ontvangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een grote schotel op een rotor kunt u de meeste tv en radiozenders ontvangen.

De ontvangst is mede afhankelijk van soort en stand van de LNB,s. (duo of quad)

Let op de plaatsingverordening van schotels in uw gemeente of evt verhuurder van de woning.
U mag tot een bepaalde diameter plaatsen.

Wij hebben een abonnement op zowel digitenne
alsmede canaldigitaal

Toegevoegd na 1 dag:
Ondanks het Verdrag van Rome (art 10) heeft men als huurder toestemming nodig tot plaatsing, en bij een grotere diameter zelfs toestemming nodig van de gemeente.

http://www.kleurrijkwonen.nl/KleurrijkWonen/public/download/KWH-als%20u%20een%20schotelantenne%20gaat%20plaatsen.pdf

Thumbs up of down is van generlei toegevoegde waarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deel 1 van uw verhaal klopt, deel 2 is absolute onzin.......
kijk maar eens op het verdrag van rome (artikel 10) en in de grondwet.
daarom de min.
Je kan veel meer zenders ontvangen en al zeker als je de schotel ook nog kunt richten op andere satellieten.
Dit was min of meer al gezegd, maar een belangrijk ander voordeel is de beeldkwaliteit. Die is veel en veel beter dan van digitenne of kabel.