is de aanschaf van een nieuwe TV een goed moment om de overstap naar schotel te maken?

Ok, het analoge systeem doe je de deur uit bij aanschaf van een moderne tv. Maar bij het verdiepen in 'digitaal' ontdek ik onvolkomenheden (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=18406) Wat jullie? Kabel vaarwel zeggen en overstappen op schotel? Wegen de kosten en beeldkwaliteit op tegen de lelijkheid en geprul van zo'n ding a/d muur?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ik kijk, internet en bel via de schotel.
Kijken doe ik al sinds ik mijn eerste plasmascherm heb aangeschaft. Daarvoor had ik kabel tv, maar het was (op het nieuwe formaat) zo miserabel slecht, dat de overstap, op aanraden van de verkoper van de tv, direct gemaakt was. Nog dezelfde dag had ik een schotel aan de muur en heb nooit of te nimmer spijt gehad, ondanks dat de aanbieder, Canaldigitaal niet bekend staat als het meest klantvriendelijke bedrijf.
Ik zeg, doen!

Toegevoegd op 28-06-2009 22:20:24
moet nog wel even kwijt dat je met een enkelvoudige schotelaansluiting nooit één programma kunt kijken en tegelijkertijd een ander programma kunt opnemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo'n schotel is wel een superlelijk ding hoor. Waarom overweeg je geen digitale TV? Het lijkt erop dat je Ziggo hebt, die komen binnenkort met een module die je direkt in een daarvoor geschikte tv stopt en daarmee digitaal HD signaal binnenhaalt. Zonder extern kastje dus.

de nieuwe Philips modellen (type eindigend op een 4) hebben bijna allemaal zo'n dvb-c tuner.
paulus811
14 jaar geleden
Het is tijd om het signaal digitaal af te nemen, en wel in HD kwaliteit.
En hoe je nu aan dat digitale signaal komt maakt niet zo veel uit. Laat het afhangen van welke zenders er aangeboden worden en welke daarvan je belangrijk vindt.
Op schotel en kabel is dat aanbod toch weer anders. De kwaliteit van het beeld en geluid van HD zenders is even goed, het maakt niet uit hoe het binnenkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vader heeft een schotel met een triple LMB en het FamilyHD pakket van Canaldigitaal. Hij is er erg tevreden over en het kost 19,95 euro per maand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een schotel is veel goedkoper
digitale tv kijkt "mooier"
en Ziggo is ook niet alles hoor, daar ga je ook steeds meer betalen