Ik heb een lcd-tv gekocht (42inch, 200hz, fullHD enz). Nu zijn een aantal zenders mooi (kabel-dtv), maar de meeste hebben een beetje 'sneeuw'

Weet iemand hoe ik al de zenders in kan stellen op kabel-DTV?

Toegevoegd na 3 uur:
Na reactie van Danit:
Nee, ik heb een scartkabel gebruik. Misschien heel dom: maar kan een HDMI-kabel een scartkabel vervangen dan? Ik dacht dat die alleen van pc naar tv gingen. En niet van tv 'de muur in'...

Toegevoegd na 17 uur:
Sorry... ik bedoel niet scartkabel maar gewoon de tv-kabel die de muur in gaat. Ik heb geen digitale tv.

Toegevoegd na 1 dag:
Reactie op reacties.
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb inderdaad alle opties voor digitale tv enz. Ik wil alleen niet iedere maand betalen voor een digitaal abonnement... Dus dan zal ik het met analoog moeten doen toch... (?)

Ik heb ook HDMI maar wat ik niet begrijp:
HDMI is toch alleen de aansluiting tussen de tv en andere apparaten? Hij kan toch niet de normale antennekabel vervangen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
je kan beter de gebruiksaanwijzing raadplegen. Niemand hier weet aan de hand van jouw beschrijving welk merk tv het is, dus ook niet hoe de zenderinstelling werkt, dus ook niet hoe jouw sneeuw kan verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De HDMI kabel heeft dan nog wel zin tussen bv een Dvd speler met HDMI uitgang aan te sluiten op je TV

Antwoorden (3)

toch wel op hdmi kabel aangesloten en de scart kabel weg gelaten (standaard word er geen hdmi kabel meegeleverd)

Toegevoegd na 20 uur:
als u dit uiteraard niet wil (maar zou het echt adviseren ik denk dat u versteld staat van het betere kwaliteit beeld) kan u overwegen (als u de ouderwetse witte coax kabel heeft) te vervangen voor de moderne stevige grijze omhulsde kabel 'van zo'n 20 euro),bij mij gaf het een kabelsignaal van 50 procent beter weer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij huidige televisie is het belangrijk dat ALLE gebruikte bekabeling goed is. Vanaf de straat tot aan de televisie.
Gebruikte snoeren vanaf de muur moeten ook goed "ontstoorde" snoeren zijn. Geen goedkope snoeren gebruiken dus. Velen gebruiken de oude antenne snoeren, maar dit heeft wel degelijk invloed op het beeld. Soms kunnen enkele zenders goed zijn en weer anderen niet.
Als aan al deze voorwaarden is voldaan, dan kan het nog in het toestel (of decoder) zelf liggen, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Zolang digitale signalen niet rechtstreeks worden aangeboden, maar analoog getransporteerd worden, is het gebruik van goede aansluitingen een grootste voorwaarde.
Dit gold ook voor analoge tv. In mijn praktijk ben ik dit vaker tegen gekomen, dat snoeren niet goed waren gemaakt (afscherming van de kabel niet gebruikt) of de bekabeling slecht, verouderd (oxide), of gewoon kapot waren.
Er zouden nog meer oorzaken kunnen zijn, maar voor sommige klachten, moet ik het eerst zien voor ik de juiste diagnose kan vaststellen.

Toegevoegd na 8 uur:
Jou situatie word een beetje onduidelijk. Als ik het nu goed begrijp wil je een Digitale Full-HD gewoon op een antenne kabel gebruiken? Ja, dat kan. Hoeveel zenders je kan ontvangen is afhankelijk wat de kabelmaatschappij je bied. Maar het hele pakket moet goed te ontvangen zijn. Nogmaals geld weer: Je antenne-kabel moet GOED zijn. Er zijn speciale 100/200 HZ antenne-kabels. MAAR!!!!!!!! Kijk ook even in het menu van de Tv als je scherpte niet te hoog staat. Kan vaker terug, wat het beeld wat "rustiger" maakt. Scherper is niet altijd mooier. Succes!

Toegevoegd na 1 dag:
NEEN! DE HDMI kabel is een koppeling tussen diverse digitale apparaten. Het vervangt de antennekabel ABSOLUUT NIET! Die heb je dus nodig om analoog te kijken. Maar als je een TV hebt net DVB-T (en DVB-C) kan je wel digitaal naar Ned 1,2,3 en een lokale zender gratis via Digitenne, digitaal ontvangst hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je ook een decoder hebt. Als de decoder een HDMI uitgang heeft moet je deze natuurlijk gebruiken.
Maar je vraag zo lezende heb je geen decoder. Bij digitaal signaal is het namelijk haast niet mogelijk dat je sneeuw krijgt, dat was alleen bij analoog. Ook al heb je een abonnement op digitale tv dan nog moet je een decoder hebben om van het digitale beeld te genieten de zenders instellen doe je in de tv tuner en die is analoog. de zenderkeuze voor de digitale kanalen zit in de decoder.
Dan kan er nog een optie zijn en dat is dat je een ingebouwde decoder in je tv hebt waar de smartcard van de kabelmaatschappij in moet. Dan moet je eens goed in de gebruiksaanwijzing van de TV kijken of je wel via de decoder kijkt.

Toegevoegd na 4 uur:
Dus je hebt misschien wel een digitaal abonnement maar je profiteert er niet van omdat je geen decoder hebt. Vooral de kleuren zijn veel mooier in digitaal.
Nu je probleem:
Het is sowieso dat wanneer je beeld groter wordt het ook onscherper wordt en is sneeuw beter te zien, dit is vooral zichtbaar bij analoog signaal. De kwaliteit van je antenne signaal is bepalend of je sneeuw krijgt. Een splitter tbv bv een andere tv kan je signaal behoorlijk afzwakken ook de kwaliteit van pluggen en coaxkabel kan dat doen. Het is dus moeilijk om te zeggen waar het bij jou aan ligt. Je kunt het zelf uitzoeken om met een goede kwaliteit kabel rechtstreeks vanaf je binnenkomende centrale antenne aansluiting naar je tv te gaan is als het beeld dan goed of beter is dan ligt het dus aan je huis installatie.