Welke provider is goedkoper ?

Ik wil graag digitale tv.
Maar de kinderen willen ook graag een eigen tv.
Maar ik hoor dat je maar 1 keer per maand digitale tv moet betalen (al heb je bv 20 tv's in huis)
Maar je moet alleen wel elke mnd betalen voor extra kastjes voor de extra tv's.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

KPN is het goedkoopst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je hebt, als je digitaal wil kijken, inderdaad één kastje per TV nodig. Je kunt die kastjes ook gewoon kopen maar dan ben je natuurlijk wel een hoop geld kwijt.

Wat je ook kunt doen, is je centrale TV (waar het meeste naar gekeken wordt) aansluiten op het digitale kastje, en voor de rest gewoon naar het analoge signaal van de kabel blijven kijken. Dan hebben de kinderen nog alle standaard-zenders maar niet de extra pakketten die jij evt. wil bijkopen (en dat is misschien maar goed ook!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ziggo betaal je 14,65 voor het digitale signaal. Daar kun je vervolgens net zoveel kastjes bijkopen als je wilt, maar het blijft bij dat bedrag, tenzij je extra zenderpakketten bijbesteld. Die extra pakketten zijn dan wel weer op alle tv's te zien.

Analoog kijken op een nieuwe HD tv ziet er niet heel fraai uit en is zonde van de mooie techniek. De digitale kastjes worden op marktplaats voor enkele tientjes al aangeboden.

Omdat ik niet weet waar je woont, kan het zijn dat Ziggo niet in jouw gebied levert. Maar je moet dus een provider hebben waar je niet extra betaalt voor extra kastjes.
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon in Amsterdam , dus ik denk dat ziggo hier wel zit.
Ik had net UPC gebeld en die vertelde dat ik ook digitaal extra kon nemen voor 4 euro per mnd op mijn analoog aansluiting.
Maar ik snapte niet wat hij vertelde, ik begreep van hem dat ik die digitaal signaal weer moest aansluiten op mijn hoofd tv analoog aansluiting.
Maar ik zie niet zo zitten dat ik weer allemaal kabels door mijn huis moet trekken voor mijn kinderen.
En haar vader ziet het al helemaal niet zitten om allemaal kabels door het huis te leggen. maar als ik het goed lees hoef ik alleen 14.65 euro per mnd te betalen en extra kastjes op marktplaats of waar dan ook kopen voor de etra tv's. Maar hoe ontvang ik dan de zenders ?
Je moet toch een of ander kaartje in die kastjes stoppen om tv te kunnen kijken.
Want als ik dan naar nederland 1 kijk dan gaan al die ander tv's in huis ook op nederland 1 ? Sorry hoor als ik er niks van snap want ik zit nog steeds op kabel tv .
paulus811
13 jaar geleden
Helaas levert Ziggo niet in Amsterdam, ik heb de postcodecheck op www.ziggo.nl gedaan op de Kalverstraat. In de kastjes stop je inderdaad een smartcard (soort creditcard), een soort bankpas waarop staat welke zenderpakketten je hebt. Op de kabel zitten alle zenders tegelijk, met het kastje bepaal je naar welke zender je kijkt en dat kan op iedere tv anders zijn. Dus in het signaal in de kabel bevat tegelijkertijd alle informatie van alle zenders, vaak zowel analoog als digitaal.