Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De knopjes aan de linkerkant van mijn tv-afstandsbediening werken soms niet. Hoe kan ik dit oplossen?

De afstandsbediening van mijn televisie werkt niet goed. Het zijn met name de knopjes aan de linkerkant die het soms niet doen. Na steeds opnieuw indrukken werken ze dan plotseling wel weer.

Hoe is dit op te lossen?

Picture for question
Amadea
een uur geleden
Zou het kunnen dat het apparaat niet geheel recht gesloten is? Dat kan maken dat je aan de ene kant de knopjes dieper moet indrukken dan aan de andere kant. Wellicht helpt het om de twee helften uit elkaar te halen en 'm recht weer te sluiten.
ronron1212
56 minuten geleden
Volgens mij kun je bij kpn gewoon gratis een nieuwe bestellen
Ritsuka
55 minuten geleden
Al nieuwe batterijen geprobeerd
Antoni
52 minuten geleden
@Amadea, dank voor je reactie. Ik heb de helften nooit losgemaakt en ze zijn ook nooit losgeraakt. Kan het dan zo maar gebeuren dat ze niet meer goed op elkaar aansluiten? Dat lijkt mij onwaarschijnlijk.
Antoni
51 minuten geleden
@Ritsuka, nee, ik heb nog geen nieuwe batterijen geprobeerd. Die heb ik (nog) niet in huis. Ik vind het raar dat alleen de knopjes aan de linkerkant niet meer werken als het aan de batterijen zou liggen. Dan zou ik verwachten dat alle knopjes niet meer werken.
Ritsuka
49 minuten geleden
Toen bij mijn afstandsbediening de batterijen bijna leeg waren, vielen een deel van de knoppen ook weg. TV kon wel aan, maar kon geen zender veranderen.
Antoni
22 minuten geleden
@Ritsuka, bij mij is het precies andersom. Mij lukt het pas na heel vaak proberen om de televisie aan te zetten!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Het klinkt alsof er een probleem is met de contacten onder de knopjes of met de afstandsbediening zelf. Soms kan vuil of stof zich ophopen, waardoor de knopjes niet goed reageren.

Probeer eerst de afstandsbediening schoon te maken. Verwijder de batterijen en gebruik een wattenstaafje met een beetje alcohol om de plekken rondom de knoppen schoon te maken.

Als dat niet helpt, kijk of de batterijen nog goed zijn. Soms kunnen zwakke batterijen ervoor zorgen dat de afstandsbediening niet goed functioneert.

Als het probleem aanhoudt, kan het zijn dat de afstandsbediening defect is. In dat geval kun je overwegen om een nieuwe afstandsbediening te kopen of contact op te nemen met de fabrikant voor hulp.

Wie heeft tips of ervaringen over het oplossen van problemen met afstandsbedieningen? Deel jullie gouden tips!
(Lees meer...)
een uur geleden
Antoni
een uur geleden
@Gwen, de knopjes zijn schoon. Het vervangen van de batterijen lijkt mij (dus) op het eerste gezicht (ook) de simpelste oplossing, maar als de batterijen niet goed meer zouden zijn, zouden toch alle knopjes niet meer goed werken? Het zijn echter met name de knopjes aan de linkerkant van de afstandsbediening! Dat vind ik het rare aan het probleem.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing