Sommige merken 3D televisies zeggen in advertenties dat ze ook 2D beelden in 3D kunnen omzetten. Hoe doen ze dat ?

Volgens mij kan dat nooit een goed resultaat geven. Heeft iemand ervaring ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat doen ze door het scherptebeeld te analyseren.
Zaken die 'in focus' zijn staan op de voorgrond; onscherp: achtergrond.
Deze techniek is erg gevoelig voor fouten. Zo zou je wel een dingen kunnen zien die VOOR het onderwerp staan (negatief parallax) terwijl ze er achter zouden moeten staan.

Beetje technisch: wanneer een 'schot'met een klein diafragma wordt opgenomen, heb je een grotere dieptescherpte dus minder diepte beeld... Vandaar dat het niet altijd even duidelijk is.

Deze techniek kan ook worden toegepast bij de uitzending. Technieken zijn dan iets meer verfijnt (duurder/professioneler) dus ook wat beter.

Dit zal ongetwijfelt worden toegepast op volwaardige 3D kanalen waarbij (nog) niet al het materiaal 'echt' 3D is.
ronaldP
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heb een Samsung die dit kan maar maak er nooit gebruik van omdat je er bijna niets van merkt / ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is te verglijken met het b.v. weergeven van 4:3 formaat in 16:9 wat ook een afschuwelijk beeld geeft. Het is leuk als de mogelijkheid aanwezig is, ik zou het echter bij de de keuze niet mee laten tellen.