Ik zoek een vga-splitter (monitor en tv). Nu zie ik dat er vele soorten zijn (zie bronnen). Een kastje of een simpele kabel. Wat is het beste?

Toegevoegd na 17 minuten:
Na eerste reactie:

Ik wil mijn tv aansluiten op mijn pc om films vanaf mijn pc te bekijken. Het zo helemaal mooi zijn als ik de tv als pc-scherm kan gebruiken. Ook mijn gewone pc-monitor wil ik daarnaast dus gewoon kunnen blijven gebruiken.

Verder heb ik een hele nieuwe tv met alles erop en eraan!
http://www.vergelijk.nl/lcd_plasma_televisie/lg/42ld750/specs.rhtml

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

tja wat wil je er precies mee ?
ik vermoed dat als je er een tv aan wilt hangen dat je toch beter een videokaart met 2 uitgangen kan nemen
ook het type tv speelt mee
heb je bijv hdmi ?
ik denk dat het eigenlijk geen goed idee is om een tv en monitor op 1 uitgang te zetten
wat je wel kan proberen is een extra videokaart te plaatsen ?
maar belangrijk is dus wat wil je er precies mee ?
13 jaar geleden
Je hebt achterop je T.V. een hele batterij aansluitingen zitten. Op èèn daarvan kan jij de monitorkabel van jouw P.C. aansluiten. Nu kan jij met je afstandsbediening van je T.V. kiezen welke ingang je gebruikt. Als je via de P.C. wilt kijken, pak je diè ingang, en als je gewoon T.V. wilt kijken pak je de antenne ingang, al naar gelang je de bronnen hebt aangesloten. Het kan natuurlijk ook een HDMI ingang zijn als je die gebruikt.
Succes.
13 jaar geleden
Het beste is als je je TV via HDMI/DVI op je computer aansluit. Je computer moet dan of een HDMI of een DVI aansluiting hebben (er zijn ook DVI/HDMI adapters).

Zulke VGA-splitters die jij voorstelt, zorgen vaak voor een slecht beeld. De meeste kunnen de resolutie icm met de frequentie niet echt aan (of het wordt duur).

Afhankelijk van je PC, kun beide schermen tegelijk gebruiken; je beeld staat dan als 'extended desktop'; deel 1 is je monitor, deel 2 je TV. Het afspeelwindow sleep je dan zo veel mogelijk naar je rechts (TV) en maakt het dan schermvullend.

Heb je alleen VGA op je computer, kun je dat wel op je TV aansluiten, maar ik zou dat zonder splitter doen, het beeld wordt er niet beter op...