Waarom laten de weerberichten op TV het weer van de afgelopen dag zien?

Het lijkt mij niet echt nuttig om het weer te krijgen van de dag die al afgelopen is. Iedereen in Nederland heeft het weer meegemaakt, dus waarom zouden ze nog terugblikken op het weer?

Het kan zo zijn dat ze willen laten zien dat ze gelijk hebben, maar ik weet het niet.. Ik ziet het nut niet in ieder geval.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Gisteren was er sprake van regenval. Ik wilde bijvoorbeeld wel eens weten waar dat dan precies was, omdat bij ons geen druppel was gevallen. Nog steeds niet trouwens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Voor de mensen die nooit buiten komen en ook niet naar buiten kijken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sommige mensen willen ook weten hoe het weer was in Ter Apel of in Hoensbroek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het nieuws vertelt alles wat die dag is gebeurd zoals milieurampen, liquadaties en dus ook het weer. Bij die liquadaties zou je ook kunnen zeggen dood is dood waarom moeten wij het nog weten. En als er een milieuramp is gebeurd kan je zeggen tja hij is al geweest nu kan ik er toch niks meer aan doen.

Zo kan je op elk item een excuus vinden waarom het niet "nuttig"is om te vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt, maar die zaken slepen over meerdere dagen/weken of zelfs maanden. Die zaken hebben een einde, een afloop en die afloop (zoals nu met Kooistra) wil iedereen graag weten, mede ook omdat bijna niemand dat heeft meegemaakt. Maar, hoe het weer geweest is, heeft iedereen al aan den lijve ondervonden, waar op de wereld je ook bent. Dus waarom zouden we daar dan nog op terugblikken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nieuws is nieuws, het doet er niet toe hoeveel mensen dat al meegekregen hebben. Denk maar als Nederland het WK wint komt dat in het nieuws. Maar iedereen die het intereseert wist het al en diegene die het niet wisten intereseren het ook niet.
Omdat niet iedereen, die daarin geïnteresseerd is, aan zijn/haar water kan voelen hoe warm het nou precies was vandaag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Bartdingen;

Omdat ze ook wel eens iets over het weer willen zeggen waarvan ze 100% zeker zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit hoort ook bij het nieuws van de dag; het weer van de afgelopen dag is natuurlijk ook nieuws, evenals de nieuwste voorspellingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk is het zo dat een van de beste weersvoorspelling is: morgen is het weer ongeveer hetzelfde als vandaag. Je moet heel goed het weer kunnen voorspellen om deze simpele uitspraak te overtreffen, want deze simpele uitspraak zit er niet vaker naast dan hun voorspelling.