Hoe krijg ik mijn dvd speler in kleurenbeeld?

Hoi beste mensen.

Ik heb een dvd speler gekregen alleen hij speelt alleen zwart wit beeld af. Het ligt niet aan de dvd. Nu had ik gegoogled en kwam uit op iets met pal en ntsc. Maar ik kan het nergens vinden hoe ik die twee kan switchen op mijn Samsung.

Is er een andere manier. Of is mijn dvd speler gewoon te oud. Als ik een nieuwe koop gaat die dvd speler dan ook zo doen ? Op mijn zoons tv geeft hij wel gewoon kleur (oudere tv.) Hoe is dit op te lossen ? Is er een tussen stukje die ik kan kopen?
De dvd is trouwens aangesloten met een scart kabel.
Dit stond achterop mijn tv (type nummer)
Model : ps42c450b1w
model code ps42c450b1wxxc
type nr ps42c450

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
5.9K
Griffin
3 jaar geleden
Hoe zit het aangesloten op de TV?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Met een scart kabel =) vergeten erbij te zetten mijn excuses
LeonardN
3 jaar geleden
Sluit hem eens anders aan. Via rood wit geel tulp. Andere mogelijkheid is dat het een instelling is op de tv. Dat je de input moet switchen van svideo naar composiet.

Antwoorden (1)

Door deze correct aan te sluiten op de TV en wellicht de juiste opties te kiezen in het menu van de TV.

Dat de TV van je zoon wel kleur geeft, toont aan dat het probleem niet in de DVD-speler zit, maar in jouw TV. Of althans in hoe jouw TV het signaal verwacht.
Als de SCART-input verwacht dat je component/svideo signaal verstuurt, maar je verstuurt een composiet signaal is inderdaad zwart-wit beeld vaak de uitkomst.
Ergens in het TV-menu van je TV moet je dus kunnen aangeven SCART (composiet). Waar deze nu waarschijnlijk op SCART(svideo) staat.

Een andere DVD-speler zal het zelfde euvel geven als je hem op dezelfde wijze zal proberen aan te sluiten.

Dit is wat je het beste kan doen.
-Zoek het exacte modelnummer van TV op; Samsung 42xy12346 (iets in die richting)
-Zoek op internet de handleiding
-Zoek binnen die handleiding naar iets als hoe je input van je SCART kan veranderen. (steekwoorden: composiet/composite, component, svideo, SCART) \
-Hopelijk vind je dan methode om op je TV de input te switchen en kan je dat uitvoeren.

Als je het modelnummer onder dit antwoord plaatst kunnen we je wellicht nog weer verder helpen (staat op achterkant van de TV)
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dat dacht dat al een beetje. Ik had al wat gegoogled. Zie mijn text. Ik heb ook mijn hele tv menu onderzocht (uur mee bezig geweest hahaha) en kon het niet vinden. Hopelijk kunt u meer vinden. Dit stond er achter op mijn tv. Model : ps42c450b1w
model code ps42c450b1wxxc
type nr ps42c450
LeonardN
3 jaar geleden
Ik vind nog een tip op een site die zegt dat het wellicht zo simpel is als de inputselectieknop ingedrukt te blijven houden. Dus de knop waarmee je wisselt van SCART naar HDMI en TV.