Wat heb ik nodig om het geluid van mijn tv op mijn boxen af te laten spelen?

Ik heb boxen met een audiokabel/ingang, maar mijn tv heeft geen audio ingang.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.2K
gvrox
5 jaar geleden
Dat geeft niet, maar je TV moet wel een audio-uitgang hebben (of bedoelde je dat ook)
ronron1212
5 jaar geleden
Om welke tv gaat het?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het gaat om een Samsung UE49NU7100.

Antwoorden (1)

Geluid van de tv naar je luidsprekers gaat altijd via een versterker. De versterker sluit je op de tv aan via HDMI, optische uitgang (toslink) of via rood-witte tulpstekkers, dit in volgorde van voorkeur.

Dus afhankelijk van de audio uitgang op de tv (zie boven) en die op de versterker (zie ook boven, maar niet alle versterkers hebben deze ingangen), sluit je het aan. Direct luidsprekers op een tv aansluiten kan vrijwel bij geen enkele tv omdat er vrijwel nooit een eindversterker voor externe luidsprekers in zit.
paulus811