Hoe krijg je het geluid van radio1 Tour de France synchroon met de televisie?

De tv loopt behoorlijk achter met de radio (via DAB of FM)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Dat kan je gelijk krijgen als het geluid van de radio voor loopt, dmv een audio delay apparaat. De radio moet wel beschikken over een audio-uitgang (en dus niet enkel te beluisteren te zijn over zijn eigen speakers).

Koop een delay en zet het zo op:
Radio>delay>versterker>speakers.

Draai de delay zover dat het geluid van de radio overeenkomt met het geluid en of beeld van de TV.

http://www.felston.com/

Toegevoegd na 3 minuten:
Hier een analoog model, je kan dit dus op elk apparaat aansluiten met analoge outputs en doorlussen naar je versterker of actieve speakers.

https://www.tvstore.nl/product/208667/cyp-au-d18.html?ref=352052&label=22712-AGI-41881725114-ASI-280493272931-208667&gclid=CjwKCAjw16HLBRBFEiwAElREqKTksbi9ASHVoieiwQvaIvaqadZU_FykVTJ_UI-fzX9ilb7J-KIOeBoCZdMQAvD_BwE

Toegevoegd na 1 uur:
Er is nog een gratis manier te proberen als je via PC een internetradio station beluistert. Vind de URL http://www.hendrikjansen.nl/henk/streaming.html die je kan gebruiken in mediaplayer (zoals VLC of MPC) open de radiostream in voornoemde mediaplayer. Als de stream voorloopt op je andere device druk dan op pauze en op play. Of twee maal op spatie.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Theoretisch zou je nog het ene apparaat (of beter de speaker van dat apparaat) verder weg kunnen zetten. Hoeveel meter per milliseconde dat is durf ik zo niet te zeggen. Maar ik gok dat je snel al in de tientallen meters komt om een paar milliseconde te overbruggen. Je kan dat uitrekenen met de snelheid van geluid (als je het aantal milliseconde verschil weet).