Kan ik TV kijken op mijn monitor?

Hallo,

Ik zou graag tv willen kijken op mijn computer monitor.

Ik heb interactieve tv, en glasvezel van kpn.
Met de volgende tv ontvanger: Motorola VIP1853

Mijn monitor is: LG Flatron E2340
Met deze ingangen: DVI-D en D-Sub. (Stroom ingang niet meegerekend :p)
Ik heb ook een DVI-D naar HDMI dingetje (Geen idee hoe zoiets heet)

"Ik heb al geprobeerd met een ethernet kabel via onze (net nieuwe) router naar de tv ontvanger en via de tv ontvanger naar mijn monitor, maar dat lukte helaas niet."

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Groeten,

RienkK

Ps: Ik weet dat iTV van kpn bestaat en gebruik dat ook wel, alleen wil liever echt tv kunnen kijken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Oowh ik wilde net zeggen iTV, maar die optie valt dus af. Wat je kan proberen is een klein oud tv'tje pakken en de kabel in die tv stoppen en je monitor als beeldscherm van je tv gebruiken. Dus een kleine tv aansluiten en op die tv een monitor aansluiten. Ik ben bang dat je de monitor niet direct op de tv kan aansluiten. Misschien is hier wel een oplossing voor, maar dan heb ik er iig nog nooit van gehoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je moet in elk geval een hdmi naar DVI kabel hebben
dat zou moeten werken.
volgens heb je net de verkeerde kabel ? met een verkeerde HDMI aansluiting ?
10 jaar geleden
capthavoc
10 jaar geleden
ok ik begrijp dat je dus een normale hdmi kabel hebt
en dat verloopje is dus een female Hdmi naar DVI-D ?
dat zou moeten kunnen werken
maar wat krijg je te zien ?
is het misschien een kwestie van een andere HDMI port kiezen op de
tv ontvanger ?
let wel; volgens mij krijg geen geluid op deze manier maar dat is normaal.
Sowieso kun je Nederland 1, 2 en 3 bekijken via npo.nl.

Wil je echter je volledige pakket bekijken op je PC, dan moet je aan een TV-kaart; dus extra hardware. Momenteel zijn de beste opties die je hebt een Hauppauge WinTV HVR-1100 voor alleen analoog en de AnySee E30 Combo Plus als je je volledige digitale pakket wil bekijken.