Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe sluit ik een beamer aan op de analoge kabel?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K
gvrox
9 jaar geleden
Analoge kabel-tv zoals van UPC / Ziggo en dergelijke ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
UPC
gvrox
9 jaar geleden
Welke input-mogelijkheden heeft de beamer ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan er nu niet bij,maar vga zeker

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De meeste beamers kun je niet direct aansluiten op de analoge kabel (er vanuit gaande dat je daar de antenne-kabel mee bedoeld), omdat er geen tv-tuner in zit.
Ikzelf heb mijn beamer via een VHS-recorder aangesloten. De analoge kabel gaat in de VHS-recorder en de beamer is via een HDMI-kabel aangesloten op de VHS-recorder. Zo kan ik tv kijken via de beamer.
In plaats van een VHS-recorder zou je ook een DVD- of een HD-recorder of een pc met TV-kaart kunnen gebruiken. Als er maar een ingang voor de antenne-kabel op zit en een uitgang die je kunt verbinden met de beamer (HDMI, s-video, VGA, component, enz.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Om kort te zijn niet... een beamer heeft doorgaans geen tuner om analoge tv door te geven. Hier wil ik niet uitsluiten dat er geen beamers bestaan mét TV tuner, die zijn er.

De goedkoopste oplossing is een oude video-recorder, daar stop je de coax in, en via een composiet -> vga converter naar de beamer.

Er zijn ook TV boxen die dit truukje kunnen...Zie:
http://nl.aliexpress.com/item/Car-mobile-Analog-tv-receiver-Car-automobile-Analong-TV-BOX-9224-HOT-Style/1706282152.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding