Hoe sluit ik mijn Macbook aan op mijn nieuwe televisie?

Op dit moment heb ik een nieuwe televisie van Samsung.
Nu zou ik graag mijn Macbook pro aan willen sluiten op het scherm. Hier heb ik echter niet zoveel verstand van en ik vroeg me af welke kabels ik hiervoor moet hebben. En waar kan ik deze kopen?

Alvast bedankt.

11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je een nieuwere macbook pro hebt en dus met een Mini DisplayPort. Dan zo ik deze kabel aanraden:

http://store.apple.com/nl/product/H7128ZM/A/mini-displayport-to-hdmi-cable-2m

Alleen een HDMI kabel is niet voldoende omdat er geen HDMI aan sluiting op de macbook zit. Je kan ook een adapter gebruiken, b.v.:
http://store.apple.com/us/product/H1824ZM/A/Moshi_Mini_DisplayPort_to_HDMI_Adapter?mco=MTgxMzM1NzE
Een HDMI kabel kun je overal krijgen. Let wel dat sommige adapters geen geluid ondersteunen.

Oudere modellen gebruiken een (mini)-dvi poort. Kijk even voor de zekerheid welke op je laptop zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je moet een hdmi kabel gebruiken. Die kun je bijna overal wel kopen. bij. Mediamarkt, bcc of zelfs bij de hema
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
-
Het is algemeen bekend dat een MBP geen HDMI aansluiting heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is ook zo. sorry mrtomaat. Ik probeer alleen maar te helpen he, en we zijn hier toch niet om elkaar zwart te maken toch?
Gelukkig kwam jij met een goed antwoord!!