Is er een mogelijkheid om van SCART naar HDMI te gaan?

Ik heb een ouderwetse B&O televisie. Ik heb daar mijn Playstation 3 op aangesloten maar ik wil beter beeld. Ik heb dus een HDMI kabel gekocht zonder te kijken of er wel een HDMI aansluiting op de tv zit. Die zit er dus niet op, alleen een SCART aansluiting. Nu wil ik dus een adapter of kabel of wat dan ook, zodat ik mijn tv beter beeld kan geven.

TV AANSLUITING: SCART
PS3 AANSLUITING: HDMI

Linkjes naar webshops altijd welkom!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De PS3 geeft heel netjes 576i beeld wat jouw CRT-TV precies aankan. Als je je PS3 1080p uit laat sturen via HDMI en daar een adapter aan zet zal die adapter het signaal weer precies naar 576i zetten zodat je tv het weer kan accepteren. Dat zou dus een investering in nutteloosheid zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als zou kunnen wat jij voorstelt zou HDTV niet nodig zijn.

Antwoorden (1)

Nee. Althans ja het kan maar het is volslagen zinloos. Een ouderwetse televisie kan toch niet het signaal aan. SCART kan ook niet dat signaal aan. Als je HD wil moet je investeren in alle componenten in dit geval alleen nog een televisie dus.

Toegevoegd na 1 uur:
Oh en aangezien ze welkom zijn:

http://tweakers.net/categorie/621/televisies/producten/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gvrox
9 jaar geleden
Precies, SCART is niet HD, dus je wint er niets mee door van HDMI naar SCART te converteren. (de vraagsteller had het foutief over SCART naar HDMI)