Is het erg dat een apple tv geen harde schijf heeft?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, alles werkt via de Cloud. Of je kunt er (draadloos) bijvoorbeeld je iPad op aansluiten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar dan moet je wel je bestanden op (ik neem aan i)Cloud hebben staan)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En wat moet je als je een 1TB aan MKV's a ~10GB per stuk hebt op je HDD? Naar de cloud pompen lijkt me niet wenselijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daar had ik nooit bij stilgestaan maar is best erg eigenlijk.
goeie vraag, plusje!

Het beste antwoord

Dat hangt helemaal van jouw situatie af. Als je een server in je netwerk hebt (dit kan een PC zijn die als server dient), dan kun je daar de bestanden vanaf streamen. Houdt er wel rekening mee dat een stabiel netwerk, zeker bij Full HD of hogere resoluties, zeer wenselijk is. Mijn advies is dan ook om zowel de Apple TV als de server of computer via een LAN kabel aan hetzelfde netwerk te hangen.

Alternatief kun je inderdaad via USB 2.0 een externe harddrive aansluiten. Houdt er wel rekening mee dat de drive niet teveel stroom moet vragen. Vooral grote, externe drives, hebben hier weleens last van. Met kleine externe drives kan de Apple TV goed overweg.

Het is overigens niet ongewoon dat mediaplayers geen harddrive hebben. Vooral in de wereld van de Android mediaplayers komt het vrijwel niet voor dat een harddrive aanwezig is. Meestal moet je het doen met de 8GB tot 64GB die aanwezig zijn en een batterij aan USB poorten en SDkaart sloten. Men gaat er dan vanuit dat je de films ergens op je netwerk beschikbaar hebt, of dat je één van de USB poorten benut voor externe drives. Het zijn vooral de wat oudere mediaplayer bouwers die nog wel modellen met een harddrive verkopen. Denk aan merken als Eminent en Iconbit.

Een bijkomend voordeel van een externe drive is overigens dat je zelf de controle hebt over de hoeveelheid opslagruimte. Apple is geen fan van schroefjes, dus het zou maar de vraag zijn of je een vaste harddrive in een Apple TV zou kunnen vervangen voor een groter model, mocht Apple er ooit één in zetten. Is het dus erg dat hij er niet is? Naar mijn mening zeker niet. Maar ik geef toe dat ik zelf alleen met Android mediaplayers werk omdat die wat meer flexibiliteit bieden. Ik ben dus niet helemaal bekend met het Apple TV platform.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niet als je de Apple TV (2012) koopt, daar zit namelijk een USB 2.0 aansluiting op zodat je een externe HDD aan kunt sluiten. Of je kan films over je eigen netwerk streamen (met ethernet kabel) of via Wi-Fi (als deze vlot genoeg is).