Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

maakt een buitenantenne verschil wat zenderontvangst betreft bij digitenne?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb ook een buitenantenne gehaald, kost iets van ruim 6 euro. Ik heb hem niet eens buiten geplaatst maar hij geeft al beter ontvangst dan de binnenantenne.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja ,wanneer de ontvangst binnen niet goed is ,nee wanneer er geen ontvangst .digitenne kan heel storings gevoelig zijn ,brommers ,gsm,masten ,zend versterkers van een andere antenne ,zelfs tl lampen .probeer het eerst binnen met heel kleine positie veranderingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja buiten heb je beter berijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door metalen en reflecties (weerkaatsingen) kan er binnen een slecht ontvangst zijn. Ook kunnen de elektro-magnetische golven de antenne niet vrijelijk bereiken.
Dat gaat natuurlijk buiten beter en is er meer rechtstreeks "contact" met de zender.
Vandaar dat een buiten antenne een beter en sterker signaal ontvangt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PAS OP, zondermeer een buitenantene aansluiten op een digibox kan problemen geven. De meeste binnenantenes worden gevoed door de digibox (dat betekend dat de antennekabel spanning dragend is). De meeste buitenantenes hebben geen ingebouwde versterker, met als gevolg --kortsluiting-- . Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"DIKKE ONZIN", Tja, het is maar hoe je het bekijkt!!! Ik zeg altijd maar "een gewaarschuwd mens telt voor twee. In de gegeven antwoorden is er niemand welke waarschuwd voor eventuele uitzonderingen en daar probeer ik de vraagsteller op te wijzen. Voordat je dergelijke kreten loslaat moet je toch eerst eens leren lezen. Ik praat over "KAN PROBLEMEN GEVEN", het geen in goed Nederlands betekend dat de mogelijkheid aanwezig is maar niet hoeft. Ik praat over "DE MEESTE" en gek genoeg geef jij in je reactie als tegenstelling ook "DE MEESTE", wat impliceert "NIET ALLEMAAL" en daar ging het mij nu juist om. Al is de kans maar 1% aanwezig. Begrijp je het nu beste RONLY2 ??

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding