Hoeveel inch moet een tv minimaal zijn voor 4K content?

Ik heb op veel plekken mensen horen zeggen dat 4K TV's minimaal 60 inch moeten zijn?
Betekent dit bijvoorbeeld dat men niks heeft aan een 49 inch 4K TV's die in veel elektronica winkels te kopen zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In veel gevallen heeft 50" 4K weinig zin. Wellicht als je er maar 2 meter of minder vanaf zit. Op dit moment is 4K content nog zo non-existent dat 4K-tv's nog een paar jaar zinloos zijn. Pas als 4K-Blu-ray er is zal het wat zinvoller zijn. http://s3.carltonbale.com/resolution_chart.html Volgens deze grafiek zou je ~anderhalve meter van je TV af moeten zitten van een ~50" tv. Dat is raar dichtbij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@MrTomaat, wat tv-zenders klopt het wel dat er geen of heel weinig aanbod is, maar sommige series zoals House of Cards komen in 4K beschikbaar. Met name Netflix gaat daarop inzetten. Ik zou overigens niet wachten op 4K Blue-Rays, betwijfel of die uberhaupt wel komen, want streaming heeft toch meer de toekomst dan fysieke media (zeker als glasvezel straks de standaard wordt). Overigens ben ik het eens dat het bij kleine schermen inderdaad minder zin heeft omdat je het niet echt ziet, maar is geen officieel minimum bij mijn weten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor dat streaming een alternatief wordt ten op zichte van fysieke media zal er eerst wat moeten veranderen in bitrate/compressie ik zou juist wel wachten op 4K blu-ray of tot streaming op niveau is. Tot die tijd is PC-gaming het enige waar 4K zin heeft. Of wellicht een 4K download. http://tweakers.net/reviews/3646/6/sony-x85-superstrakke-uhdtv-beeldeigenschappen.html Zo veel indruk als de demobeelden maken, zo weinig indruk maken de beelden die op dit moment via Netflix daadwerkelijk in 4k voor consumenten beschikbaar zijn. Bij 'House of Cards' valt het af en toe nauwelijks op dat we naar een hogere resolutie kijken en bij 'Breaking Bad' zien we zo veel compressieartefacten in beeld dat we het onprettig vinden kijken. Het is voorlopig dus nog afwachten totdat consumenten thuis de volledige beeldkwaliteit die de X85 te bieden heeft, kunnen benutten.

Het beste antwoord

Complete onzin. 4K voegt meer detail toe aan het beeld. Het maakt niet uit welk formaat TV je koopt, de scherpte zal altijd toenemen ten opzichte van Full HD. Het is wel zo dat als je op drie meter naar een 28 inch 4K TV kijkt, dat jouw ogen waarschijnlijk niet goed genoeg zijn om deze extra details te zijn. Zit je er vlak voor, bijvoorbeeld omdat die 28 inch 4K TV naast jouw bed staat, dan zie je dat wel.

Net als in de tijd van Full HD TV's blijft het een kwestie van kijkafstand en het formaat van het scherm aan elkaar te matchen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aangezien mensen vaak niet dichter dan 2 meter op een 49" scherm zitten is de stelling wel een soort logisch.