Hoe trek je een tv draad door naar een andere kamer?

In de meter kast kan je het tv draad vast maken aan een wit touw dat door de pvc buis wordt getrokken. Het witte touw is glad dus het tv draad glijd er vanaf. Tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

- Eventuele stekkers van de tv kabel verwijderen.
- COAX kabel van de tv een stuk afstrippen zodat hij een puntje krijgt.
- Dit eind 10 cm overlappend naast het eind van het witte touw leggen.
- Strak omwikkelen met Duct tape en dat goed aandrukken.

Truc is zo te omwikkelen dat de kabel in een puntje aansluit op het touw, zodat hij nergens achter blijft zitten. Niet een te lang stuk laten overlappen, anders krijg je het de bocht niet door. En Duct tape (foto) gebruiken, schilderstape laat te gemakkelijk los.

Tip: iets hoger op het touw een dun draadje mee vast binden. Als het dan fout gaat kun je het touw terug trekken aan het dunne touwtje, voor een nieuwe poging. Of nadat het gelukt is het touw terug trekkenvoor een volgende keer.

Toegevoegd na 4 minuten:
Een professionele manier is met een trekkous, maar die moet je dan aanschaffen en die is gemakkelijker aan een trekveer te bevestigen dan aan een touw. Dus dan ook maar gelijk een trekveer kopen... Zie voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
paulus811
12 jaar geleden
yep, van mij ook. En yellowflag, misschien vergeten te geven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yelloflag heeft geen 100 punten, dus kan alleen plussen in tekst...
paulus811
12 jaar geleden
yellowflag heeft 659 punten volgens zijn profiel, plussen lijkt me geen enkel probleem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps, ik zag 75 in zijn/haar naam, maar ti's gewoon de 75e yellowflag (of een beantwoorden op leeftijd?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo iemand uit '75 is niet op leeftijd. Of bedoel je 75 jaar oud? Wat is dat illustere touw waar we het over hebben, is dat een andere term voor kabel of trekveer ofzo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Als je met TV-draad coaxkabel bedoeld: strip de coaxkabel zodat de koperen kerndraad een flink eind uitsteekt. Draai nu een lus in/van die koperen kerndraad. Aan deze lus kun je nu je touw binden. Let wel: bij voorkeur met 2 mensen werken waarbij een persoon van onder de coaxkabel de buis induwt en de ander (ik neem aan boven) aan het touwtje trekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens!