Nieuwe TV kopen. Welk merk moet ik kiezen?

Ik wil een nieuwe TV kopen, maar door alle Tweakers, Vergelijkwijzers, Kieskeurig, Gelijkkijkers, consumentenwijzers, reisleiders, tvvergelijkers, e.d. websites wordt de keuze alleen maar lastiger...

Zelf zat ik te kijken naar iets tussen 40 en 46 inch, ofwel deze: http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/SAMSUNG-Serie-6-UE40D6200TS,10259,346196,172655.html de SAMSUNG Serie 6 UE40D6200TS

Deze heeft als opties waar ik waarde aan hecht:
Full-HD
DVB-C ontvanger
HDMI-aansluitingen
Scart
Type: LED TV

en nog een ruim aanbod aan andere opties.
500 euro vind ik een prima prijs en voor nu wil ik kijken of ik in die prijscategorie iets kan vinden.

Maarrr dan de vraag; Samsung? Sony? Philips?
Welk merk is nou eigenlijk het beste??
Ik heb echt geen tijd om alle honderden merken en soorten te gaan vergelijken en zeker niet bij een verkooppunt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik heb zelf van zowel een Samsung als Philips tv's gehad.

Bij de Sony tv's is de kwaliteit toch wel het grootste minpunt, ze zullen waarschijnlijk iets goedkoper dan de concurrentie zijn maar dat merk je wel aan de kwaliteit. Bij vrienden van mij gingen sony's net buiten de garantieperiode kapot of moesten 3x terug voor reparatie. Absoluut een afrader.

Onze Samsung tv heeft het 6 weken goed gedaan en toen stopte deze ermee, mee terug geweest naar de winkel en dit werd geregeld. Na 6 weken was mijn tv nog niet terug, heeft uiteindelijk na veel gezeur(direct bij Samsung) 9 weken geduurd voordat ik hem terug had. Deze doet het trouwens goed.

Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar Philips, ik heb zo'n grote buis tv en die doet het nu al ongeveer 10 jaar zonder problemen. De nieuwe Led tv die ik pas heb gekocht werkt ook geweldig en ook nog helemaal geen problemen.
De buren hadden laatst een kapotte Philips en dat viel net 1 maand buiten de garantieperiode, bij de winkel deden ze moeilijk maar toen rechtstreeks contact met Philips werd opgenomen deden ze niet moeilijk en werd de tv kostenloos gerepareerd.

Dus als het aan mij ligt is een Philips tv de beste, maar Samsung doet qua kwaliteit volgensmij niet onder.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik heb even voor je rondgekeken en dit is naar mijn idee een mooie Philips tv met jouw eisen voor ongeveer 500 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Tegenwoordig zijn de verschillen tussen de merken zo groot niet,
maak een lijstje van wat je perse hebben wilt, en ga naar de winkel, en neem wat in je budget bij dat lijstje past
12 jaar geleden
Zou voor Philips gaan maar ga naar een goede zaak voor een goed advies want een tv moet bij je passen zeg maar.De afstand ed zijn belangrijk van waar je zit.Zou niet naar mediamarkt gaan,als er dan iets is met je tv heb je echt een probleem.Een goede zaak brengt hem en zorgt ervoor dat hij werkt bij je thuis.Kost iets meer maar je krijgt ook meer voor dat geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meesten maken hun schermen allang niet meer zelf. Om het 'merk' hoef je het dus niet te doen. Wat belangrijk is, is hoe de afstandsbediening aanvoelt. Of het menu voor jou logisch in elkaar zit etc. Gewoon een middagje mediamarkten ofzo en kijken wat jij fijn vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het beste is een sony
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou kunnen maar waarom?
Merken maakt niet heel veel uit, verwacht alleen niet dat als je de meest goedkope tv koopt dat je wel het beste beeld hebt.
Het belangrijkste is kijk wat je zelf mooi vind. Maar mijn bevindingen:

samsung: Hele harde kleuren (vind ik niet mooi). Vaak problemen met voeding (slechte componenten)

Sony: Mooie natuurlijke kleuren, Goed geluid.

Philips: 9000 serie erg mooi!

Panasonic: Hoge kwaliteit! Dit zou mijn aanrader zijn. enige nadeel is dat de kast erg plastic is.

Ik zou niet te veel afgaan over goede en slechte ervaringingen met garantie afhandelingen dit verschilt altijd bij iedereen..!!!

succes