Hoe krijg ik mijn DVD uit Amerika ( NTSC ) optimaal afgespeeld ?

Ik heb nu een regiocode vrije DVD speler ( Finlux ) maar hij speelt de beelden schokkerig af . De kleuren en het contrast zijn wel heel goed.

Hoe komt dit ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen dat de dvd-speler intern het 60i(NTSC) signaal ombouwt naar 50i(PAL) ipv gewoon 60i uit te zenden. Tegenwoordig zie je dit ook zo vervelend bij amerikaanse HD uitzendingen op nederlandse tv. Bij Dr Phil zie ik het ook zo trillen/schokken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/Telecine#2:3_pulldown
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok dat is mogelijk idd. Ik kan een andere DVD speler proberen of een tv die ook NTSC signalen aankan. Bedankt.

Het beste antwoord

Zet je DVD (bestand) op je pc. Installeer een converter op je pc, die van ''NTSC naar PAL'' bestand kan converteren. Converteer de DVD met het NTSC bestand naar PAL bestand en brand dat PAL bestand op een DVD.