Ga je laggen met gamen als je veel herts hebt?

ik ben op zoek naar een tv maar toen hoorde ik van iemand dat als je teveel hertz hebt dat je beeld kan gaan laggen zoals vierkanten blokjes krijgen. maar is dit waar. en heeft iemand nog tips voor een tv 40 inch full hd led maximaal 500 euro gaat niet om 3 tientjes eroverheen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Bedoel je als je op je Xbox of zo aan het gamen bent? Nee
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja maar dan op ps3
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In theorie kan het omzetten naar meer beelden per seconden iets lag opleveren en kan het ook video artifacten(vierkanten blokjes) geven. Als je de 200hz functie (elk merk heeft er een eigen naam voor zoals fluid motion) uitzet is dat over.

Antwoorden (2)

Nee, de Playstation 3 heeft 60 Hertz, als je tv meer hertz heeft, word dit gewoon omgezet. Dus dat maakt helemaal niet uit voor het spelen.
http://www.goeievraag.nl/vraag/elektronica/televisies/50-hertz-full-hd-tv.128256
9 jaar geleden
De vierkante blokjes die je noemt is een vorm van digitale ruis. Met andere woorden, een slechte verbinding tussen de bron van het beeld en de weergave ervan. Deze storing hoeft niet eens in de kabel te zitten, maar kan ook een slechte las in één van de apparaten zijn.

Waar je op doelt is vooral input lag. Geen enkele fabrikant praat hierover, dus je zal zelf op het typenummer moeten zoeken en dan kijken of er een test is geweest waarbij de input lag is gemeten. Input lag ontstaat vooral door de aanwezigheid van vele beeldverbeteraars, Smart TV platforms en andere meuk die invloed probeert uit te oefenen op het signaal. Hoe simpeler de TV, hoe minder last op input lag.

Het aantal Hertz is het aantal beeldverversingen van de TV. Als de PS3 60Hz uitstuurt terwijl de TV 200Hz is, zal de TV de ontbrekende beelden zelf toevoegen. Het aantal Hz speelt in jouw zoektocht eigenlijk geen rol van betekenis.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oftewel het maakt niks uit hoeveel hertz en wou een bevestigimg hiervoor had het maar gehoort
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die vierkante blokjes kunnen ook een vorm van video artifacten zijn die op kunnen treden bij frame creation (200hz). Het toevoegen van beelden neemt rekentijd in beslag en kan dus voor verhoging van de al aanwezige lag veroorzaken. Deze stand kan gewoon uitgeschakeld worden. Ik heb hem altijd uit, zowel bij gaming als bij films/tv. http://en.wikipedia.org/wiki/Motion_interpolation#Visual_artifacts