Als ik mijn tv aanzet, staat het geluid op zijn allerhardst. Kan ik hier iets aan doen?

Het enige wat ik kan bedenken is dat ik een paar dagen geleden een koptelefoon heb gekocht die ik zo nu en dan inplug, maar ja, dat is ook maar een simpel plugje. Iemand een idee, je schrikt je een hoedje als je vergeet met je vinger op de volumeknop klaar te zitten.

Toegevoegd na 5 minuten:
De instellingen voor geluid in het menu van de tv zijn ongewijzigd, dus dat is het niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan weet ik het ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het altijd al zo geweest?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, een aantal dagen, sinds die koptelefoon.

Antwoorden (5)

Ik denk dat je bij je instellingen van je t.v. het volume weer op normaal vast kunt zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste tv's hebben in het menu een mogelijkheid om de fabrieks instellingen terug te zetten. Dan moet je waarschijnlijk wel de zenders opnieuw installeren. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij is het niveau van volume het zelfde bij aan zetten als bij die keer er voor dat ik hem uitzet. Misschien moet je het volume heel hard zetten als je je koptelefoon gebruikt, en als je hem dan uit doet op dat volume en hem dan weer aan zet zonder koptelefoon het heel hard staat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, volume staat altijd weer normaal als ik hem uitzet, expres!
Je hebt waarschijnlijk digitale TV met een decoder voor de kabel of Digitenne?
Als je met de afstandsbediening van de decoder het volume harder gezet hebt om op de koptelefoon te luisteren zul je op de afstandsbediening van de TV zelf het geluid weer zacht gezet hebben om op een normale sterkte uit te komen.
De volumeregelingen werken als het ware achter elkaar.
Telkens als je de TV opnieuw aanzet start hij met het volume op gemiddeld niveau, maar doordat de decoder nog steeds op maximaal staat zal dat steeds te hard klinken.
Je moet dus het volume met de afstandsbediening van de decoder zachter zetten, dan zal de gemiddelde volumestand van de TV weer normaal klinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik gebruik de afstandsbediening van de decoder ook bij de koptelefoon, en dat staat normaal als ik hem uitzet. De ab van de tv gebruik ik alleen voor contrast ed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je de decoder met scart of HDMI aangesloten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O jee, er zit een scart geloof ik. Zal wel, want ik weet niet wat HD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat HDMI is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HDMI is een moderne koppelkabel voor HD TV, jij hebt dus SCART. Als jouw decoder twee SCART-aansluitingen heeft kijk dan of de stekker in de juiste van de twee zit.
Bij de ene SCART-aansluiting staat een TV symbool, bij de andere een symbool voor een videorecorder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sowieso zou ik even proberen het geluid op de AB van beide apparaten lager te zetten en dan nog eens te proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik zal nog eens gaan puzzelen. Thanks!
Modellen van tv en apparatuur kunnen beter helpen bij het beoordelen van het probleem, omdat het per merk verschilt. Maar algemeen kan je dit proberen:
Als je geluid een menu heeft kijk als de instelling helemaal rechts staat, zet het volume op wat je normaal vindt, en kijk als er een Ok of Mem(ory) is. Soms wordt het Opslaan of Vastleggen genoemd. Gebruik die.
Andere modellen slaan die instelling automatisch op.
Heb je een decoder op aangesloten is er tegenwoordig ook een volume regelaar op die vaak door mensen laag wordt gezet, waardoor de tv weer harder moet en misschien op zijn hardst.
Sowieso moet je bij je opslaan of geheugen van je instellingen van het geluid het instellen.
Als er meerdere instellingen zoals het contrast en helderheid veranderen kan je dit ook bij de instellingen vastleggen op je voorkeur, maar helpt dat niet dan kan ook het geheugen van dat gedeelte defect zijn.
Maar dit zijn algemene dingen, en is per toestel verschillend.