Is het slecht voor je ogen om vaak op kleine beeldschermen films en series te kijken? Bijvoorbeeld op een iPhone?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hoi, vroeger dacht men wel dat bijvoorbeeld lezen bij slecht licht of andere "inspannende" dingen slecht waren voor de ogen, maar tegenwoordig weet men beter. Natuurlijk zal de vermoeidheid wel sneller toeslaan als je op een klein scherm kijkt, dan wanneer je op enige afstand naar een groter scherm kijkt. Maar slecht voor je ogen in de zin van blijvende schade is het zeker niet.