Ik wil een 3d tv kopen, kan ik dan ook via het ziggo kastje 3d kijken?

Ik wil graag een 3d tv kopen. Ik heb een kastje van ziggo(samsung kastje), voor digitale tv en opnemen. Als ik dan via dat kastje zou gaan kijken, kan ik dat dan ook in 3d bekijken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er wordt bijna niks in 3D uitgezonden, en als er wel wat wordt uitgezonden kan je dat met elke kastje bekijken.

Antwoorden (2)

De Samsung SMT-C7140 die door Ziggo geleverd wordt, is in principe geschikt voor 3D-televisie. Maar Ziggo biedt op dit moment geen zenders in 3D.

Wil je 3D kijken, dan zul je dat bijvoorbeeld met een bluray speler of media-plater moeten doen.
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In principe zou je nog wel 3d kunnen doen via analoge uitzending. Gewoon een side by side of up over under signaal uitzenden en de tv maakt er 3d van als hij het detecteert. Als ik twee gelijke foto's naast elkaar op mijn tv toon begint mijn tv al te vragen of er 3d van getoverd moet worden. Ben benieuwd waarom de aangedragen decoder geschikter is dan elke andere decoder, al dan niet ingebouwd in de TV.
bamibal
10 jaar geleden
De vraagsteller vraagt specifiek naar dit kastje, vandaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar dan? Ik haal het er niet uit. Ziggo heeft allerlei Samsung-kastjes geleverd in hun bestaan lijkt me, of is dit de enige? Snap je dat als je daar fout in zit, je antwoord ook gelijk het idee geeft dat een specifiek kastje wel 3D doet en een andere wellicht niet.
bamibal
10 jaar geleden
Ziggo levert twee Samsung-kastjes, waarvan er maar één kan opnemen. Dat is dus de SMT-C7140.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En dat is altijd zo geweest? Ziggo heeft nooit een ander Samsung-kastje geleverd met opnamefunctie?
Een 3D signaal is eigenlijk niets anders als een HD beeld bestaande uit 2 ‘anamorphe’ beeldjes (ongecodeerd boven of naast elkaar) die door een 3D verwerkende TV, afhankelijk van e gebruikte methode geïnterlinieerd of om en om worden weergegeven. Als er een uitzending is kan je dat zonder probleem bekijken.
ronaldP