Als je tv dergelijke apps niet ondersteund (en dat doen de meeste tv's niet)
dan lukt dat gewoon niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt 2 soorten gangbare afstandsbedieningen voor smartphones.

Je hebt telefoons met een infrarood zender ingebouwd en die zouden zonder problemen op elke TV moeten werken.

Je hebt TV's die via je netwerk of andersoortige verbinding contact maken met je telefoon, dan hoef je in je telefoon dus geen infrarood zender te hebben. Dit werkt niet bij alle TV's en/of telefoons, maar meestal alleen bij smart-tv's.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je telefoon zelf geen IR (infrarood) lichtje heeft kan deze niet uit zichzelf de televisie bedienen. Wat je kunt doen, is een Audio Jack IR device kopen. Dit apparaatje stop je in je telefoon, en kun je vervolgens al je apparaten bedienen me tje telefoon. Zie bron.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn verschillende universele afstandsbediening applicaties. Zie:
https://play.google.com/store/search?q=universal%20remote&hl=nl

Je telefoon moet zoals opgemerkt wel een infrarood-oplossing hebben. Dat je een oudere televisie hebt maakt in de regel niet uit, zeker niet wanneer het een bekender merk is. Maar de garantie dat het werkt, heb je niet. Proberen kan echter altijd.