Hoe komt het dat het tv-beeld zo stoort/hapert als er een scooter of brommer voorbij komt?

Het gebeurt alleen maar als er een scooter of brommer voorbij komt. Verder kunnen er wel 3 tientonners van vrachtwagens voorbij komen, en gebeurt er niks, maar met 1 scooter hapert het beeld enorm. Hoe kan dat precies?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Een brommer die voorbij komt rijden kan de radio en tv storen. De storing ontstaat doordat de bougie in de brommer een vonk afgeeft. Een vonk is niets anders dan een sterke stroompuls, die een elektromagnetische golf opwekt. Die golf beïnvloedt de elektronica van de radio, en dat doet hij zonder dat de bougie en de radio fysiek met elkaar in contact zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In een gesloten kabelsysteem als ziggo zal dit vogens mij niet gebeuren. Digitenne van KPN staat hierom bekend. Dus als je het probleem wil oplossen zul je je digitenne op een andere plaats moeten zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom geeft iemand mij een min zonder motivatie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat doen ze altijd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is geen antwoord op de vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat kan de reden van die - zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
moet alles dan zo uitgekauwd hier op goeievraag?
Toch bedankt voor je reactie psmans
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja je hebt er mieren.... bij
het heeft allemaal met frequenties te maken .
elk geluid heeft zijn eigen trilling en sommige trillingen zijn dan zichtbaar via,in dit geval ,de tv.
denk maar aan een mobiel dat je op de radio hoort storen voor dat hij daadwerkelijk over gaat .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interferentie, werking van golven op elkaar bij samentreffen. Geluidsgolven/trilling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat bedoel ik.
Inderdaad ligt het aan de elektromagnetische golven die sommige motoren op kunnen wekken.
En die storing kom alleen voor bij Digitene van KPN, dus neem gewoon een Kabel provider zoals Ziggo of UPC dan krijg je past echt mooi (HD) beeld en als dat niet kan Canal Digitaal;