hoe kan ik een film op mijn tv zien vanaf mijn externe harde schijf?

IK heb een externe harde schijf gekocht, hier heb ik verschillende films opgezet maar ik weet niet hoe ik deze nu op mijn tv kan zien. Kan iemand mij hierbij helpen? :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
24.8K

Antwoorden (3)

Daarvoor heb je een mediaplayer voor nodig. Daar kun je een harde schijf op aan sluiten en met een HDMI kabel ook televisie. Dan speelt die mediaplayer de films voor je of op je tv.
Ik heb er zelf ook één: de Asus Multimedia Speler O!Play Mini HD1080
Werkt erg goed en is heel eenvoudig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan je deze media player toepassen op alle tv's en harde schijven of niet? Want ik ken er niet veel van en zou het stom vinden moest ik iets komen waar ik niets mee ben.
Dat de schijf extern is maakt niks uit.. Als je PC een HDMI aansluiting heeft kun je die aansluiten aan je TV die dan als scherm dient. Als je wat nadere bijzonderheden over de aansluitingen op je PC en/of TV geeft kunnen we je nog gespecificeerder verder helpen, nu blijft het speculeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
vanaf mijn pc kan ik de films op tv zien maar ik zou het willen via mijn externe harde schijf zodat ik niet de hele pc erbij moet halen ? ik heb een panasonic viera tv en een externe harde schijf (seagate desktop usb3.0) :)
Dit hangt van de televisie af. De nieuwere televisies hebben in bepaalde gevallen een mediaspeler aan boord. Je kan dan de schijf aan je televisie hangen, en de televisie kan deze bestanden dan weergegeven. Heeft je televisie een dergelijke optie niet, dan moet je inderdaad aan een mediaspeler denken.
Een paar voorbeelden van Mediaspeler-merken.series zijn:

Mede8er, Asus O'Play, Popcorn Hour en Dune. Die laatste twee zijn wat duurder en bieden wat meer functionaliteit.

Ik heb hier een selectie gemaakt van de apparaten waar je uit zou kunnen kiezen wanneer het om het kunnen afspelen van je content gaat. Houdt rekening dat je met uitgebreider gebruik dan alleen aan je tv-koppelen, wellicht meer functies nodig hebt:

http://tweakers.net/categorie/655/mediaspelers/producten/#filter:NczBCsIwEATQf9nzCruxjZoPEDwIhXoTDzFZZUXbsulJ8d-NiDCnN8O84GxxyLtcIBx54xvkNS-RW1ohO--xPSFc1MrcmSY56EP2OkAA4kWNI3aAMFoW26rcc20m01v5Yz_aXC2WVGWKV-n1KRCYCL_D9Huj9wc

Alle andere mediaspelers zijn òf te oud, of gewoon niet goed genoeg zodat je niet zeker weet of je de meeste content kan afspelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe weet ik of mijn televisie deze optie al dan niet heeft?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Door een schijf aan te sluiten en kijken wat de opties zijn. Als je dat al gedaan hebt, heeft je televisie die optie dus niet. Wat is het model van je televisie?