hoe kan ik in nmn tuinhuis digitale t.v. kijken? We hebben daar 12 volt?

we hebben 2 accu's van 105 ampere. We hebben wel een t.v aangeschaft voor 12 volt maar we willen graag digitaal t.v. kijken. We zijn zelf nogal ontechnisch! Wie heeft er een oplossing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
atechnisch :)

Antwoorden (5)

Dat kun je realiseren met Digitenne en een 12 Volt Digitenne ontvanger. In toegevoegde link vind je meer informatie.
http://www.satellitecity.nl/clark-5010cnx-digitenne-ontvanger-p-1880.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou een omvormer gebruiken van 12 naar 220 volt. Dan kan je daar gewoon je ontvanger op aansluiten.
Anders zou je een andere ontvanger aan moeten schaffen die op 12 volt werkt voor bijv. In de auto
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt eens kijken of er een decoder te vinden is op 12 volt. Ik kan me voorstellen dat die er best zou kunnen zijn voor op bijvoorbeeld campings of zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan bij kpn en digitale ontvanger nemen voor zo'n 8 euro per maand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar je 2 accu's van 105 Ampère hebt, neem ik aan dat je ook een mogelijkheid hebt om ze op te laden, ook al is het een zonnepaneel. Dan kan je overdag ze op laden.
Met een omvormer van 12 Volt naar 220 Volt kan je een decoder aansluiten met een decoder kaart, dan kan je digitaal kijken. De tv wordt gewoon op de accu's aangesloten.
Indien je een decoder vindt die geschikt is om op 12 Volt te gebruiken, heb je de omvormer niet nodig en kan alles op 12 Volt werken.
Overigens kan je de accu's ook parallel aansluiten , dat betekent waar + staat met elkaar verbinden en waar - staat met elkaar te verbinden.
Gebruik daarbij wel voldoende dikke kabels en goede accu-klemmen.
Hiermee heb je meer vermogen om de apparaten te gebruiken.
Succes!