Hoe kan ik makkelijks films van mijn laptop op mijn tv kijken?

De televisie heeft een HDMI aansluiting en USB aansluiting. Er is geen netwerkaansluiting of VGA aansluiting aanwezig. Het gaat om de Samsung UE32F5000
De laptop heeft geen HDMI aansluiting.

Wat is de beste oplossing? Een converter kopen (vga naar HDMI?) of is er een handige USB naar USB oplossing? Welke oplossingen zijn er wat betreft een netwerkschijf of gewone harde schijf?

Ik hoop dat iemand mij hier wat in kan adviseren. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Tenzij je voor een duurdere soort convertor gaat, valt VGA niet om te zetten naar HDMI.

Je televisie heeft wel een component in, en dat is hetzelfde signaal als VGA. Je zou dus een VGA-naaar-component convertor kunnen kopen, en op die manier je films afspelen.

Maar wat ik je aanraad is eigenlijk om deze hele oplossing te vergeten en gewoon voor een mediaspeler te gaan. Dan geef je een keer honderd euro uit, maar dan ben je wel gewoon klaar en loop je niet te worstelen met kabels, stekkers, etc. Bij voorkeur geef je iets meer uit, en zorg je dat je een oplossing met een harde schijf hebt, zodat je gedownloade films en series gewoon naar die mediaspeler kan verplaatsen, waarmee je dan ook gewoon een netwerk schijf hebt.

Je weet immers niet hoe de uitgang van de VGA is. Wanneer je een goedkope videooplossing in je laptop hebt zitten, heb je namelijk kans op screentearing. Het ziet er dus niet allemaal even vloeiend uit. Ook de beeldkwaliteit in zijn algemeenheid weet je niets over. Je hebt ook nog eens een wat ouder laptop, dus weet je ook of de processor (CPU of GPU) sterk genoeg is om HD-beelden op een goede manier uit te geven?

Met een (degelijke) mediaspeler kun je tot in lengte van jaren je videomateriaal nagenoeg perfect weergeven. Je betaalt wat meer, maar je kan het ten eerste goed gebruiken (goede weergave), en ten tweede het voor een langere tijd gebruiken, ook als je een wat betere televisie hebt en ten derde op een makkelijke manier, met een afstandsbediening en interface die voor alles bedoelt is, de mogelijkheid om op een goede manier te spoelen, etc. etc.

Had je laptop een HDMI-aansluiting gehad, kon je het natuurlijk gewoon even proberen en aankijken. Maar nu zijn er te veel onzekere factoren.

Ik had het niet eens over geluid gehad. VGA geeft geen geluid uit, dus dat zul je moeten doen middels de koptelefoonuitgang van je laptop en die moet je weer in de koptelefoon ingang (je hebt immers geen component of composiet ingangen) van je televisie steken. De kwaliteit van dit soort ingangen op dit soort goedkope televisies is belabberd.

Kortom, niet klooien, en gewoon een mediaspeler kopen.