Wat is het voordeel van een gebogen televisie?

Ik hoorde dat verschillende merken gebogen televisies hebben. Waarom zou ik een gebogen televisie willen hebben en wat is het voordeel van een gebogen televisie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het grote voordeel van een gebogen televisie is dat het rustiger tv-kijken zou moeten zijn. Doordat je ogen overal even ver van het beeldscherm af zijn hoeven je ogen minder moeite te doen om scherp te stellen.
Meer informatie vind je hier:
http://www.mediaplaats.nl/specials/gebogen-oled-televisies

Toegevoegd na 1 minuut:
Gebogen televisies zijn echter nog wel erg duur, dit is dus nog wel een groot nadeel... Maar als met alle ontwikkelingen, het wordt goedkoper naarmate de tijd vordert!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is geen echt voordeel, alleen maar voordeel verzonnen door de marketingafdeling van de tv-fabrikanten. Het is weer het zoveelste verkoopargument die geen voordeel geeft voor de beeldkwalitait.

Sensoren in een camera zijn niet gebogen, en er is maar een kant opgebogen waarom niet twee kanten? Er is maar een punt waarop de buiging tot zijn recht komt, dat betekent dat als je kamer te klein is het beeld niet klopt, rechte lijnen worden dan krom.

Ik hoop van harte dat de schermen weer gewoon recht worden of dat iig voor de topmodellen het een keuze wordt. Een buigbaar scherm dat ook recht gebogen kan worden klinkt als een mooie uitkomst, alleen betaal je dan wel voor een functie die je dan niet gebruikt als je hem altijd recht zet (zoals het natuurlijk hoort).

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik hou van gecurvde vrouwen en platte beeldschermen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
We hebben er jaren over gedaan om van de bolle beeldbuis naar de platte te komen. Nu zijn ze blijkbaar vergeten die 'uitvinders' nieuw werk te geven. Die zijn doorgegaan en een logisch gevolg is de holle beeldbuis. Inderdaad: nutteloze marketing !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als een tv breder wordt, wordt deze ook hoger, je krijgt dan helemaal snel dat lijnen onder en boven in beeld (met andere woorden niet op ooghoogte) krom worden, lijkt me.