Is een tv met veel herz nodig bij glasvezel?

Ik wil een nieuwe tv kopen. En heb nu glasvezel. Ik vraag mij af hoeveel herz is optimaal/nodig bij een glasvezel aansluiting? 100-200-400?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Ten eerst heeft de manier waarop je televisie ontvangt niets naar dan ook niets met het aantal hertz te maken. Ten tweede is 100 hz voor iedereen genoeg die onwenselijke effecten zoals die bij 200 hz en hoger zich voordoen.

100hz is genoeg.

Let wel dat is persoonlijke smaak, wellicht zijn er mensen die de soap opera look die 200hz veroorzaakt wel prettig vinden. Voor velen echter geeft dit een te vloeiend en onrealistisch beeld.

Toegevoegd na 58 seconden:
Het antwoord op je vraag is sowieso:

Nee bij glasvezel is een 50hz tv ook al voldoende.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Glasvezel en Hertz hebben niets met elkaar te maken.
50Hz is echt onvoldoende omdat je oog meer dan 50Hz aankan en je (onbewust) een heel knipperend beeld ziet en dat is vermoeiend voor je ogen.
100Hz is voldoende tenzij je veel met heel snelle bewegingen werkt (sport kijken of games spelen) dan heb je meer aan 200Hz omdat anders het beeld te schokkerig overkomt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij games (denk aan PS3/Xbox360) heb je niks aan 100/200hz. Die consoles sturen uit in 60hz en 100/200 hz zijn geen meervouden daarvan (dus blijft het gewoon 60hz). Daarnaast kan 200hz vertraging in het beeld opleveren omdat er frames bijgerekend moeten worden, dus als het al lukt (op een PC die je 50hz uit laat zenden) heb je weer kans op extra lag.