Kan je met glasvezel draadloos televisie kijken?

Ik woon in een appartement en er lopen geen loze leidingen voor een kabel voor glasvezel tv. Dus, nu was mijn logische vervolg vraag: is er een mogelijkheid om draadloos televisie te kijken via glasvezel? En zo ja, welke providers ondersteunen dit?

Ik maak gebruik van een samsung smart tv (die echter nog wel een uitbreiding nodig heeft om draadloos internet verbinding te kunnen maken, maar die mogelijkheid is er wel).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snap je vraag niet; glasvezel IS een draad, wat moet er dan draadloos zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
^ mee eens. Satelliet zou kunnen, maar dan heb je weer geen glasvezel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Glasvezel ligt aangelegd in de meterkast beneden. Boven zit het appartement. In de meterkast leg ik sowieso een router voor draadloos internet via glasvezel (dit is normaal, en dan heb je snel internet). Nu wil ik hetzelfde principe toepassen op televisie, mocht dit mogelijk zijn...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu leg je het al stukken begrijpelijker uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind net iets op internet, wat nu als je Homeplugs gebruikt? Dat zijn stekkerdoosjes die ervoor zorgen dat je verbinding via je netstroom gaat, dus de stopcontacten. is dat wat?

Het beste antwoord

met bv KPN ITV kan je via een speciale stekkerset die je bij je router in de meterkast plaats en de tweede stekker bij je tv het signaal naar je tv sturen over je lichtnet.
Dit werkt perfect bij mijn Samsung tv.
Het glasvezel verhaal is weer wat anders. Het signaal tot aan de drempel is glasvezel maar in huis heb je geen glasvezelkabels lopen dus het signaal zal afnemen.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee wat jij wil kan allemaal niet.

Als men het over glasvezel heeft bedoelt men daar meestal FTTH mee oftwel glasvezel tot aan je huis, een dienst die een provider zoals KPN biedt.

Draadloos internet is iets wat door mensen zelf wordt aangelegd of wat dmv een modem/router wordt geleverd door een provider.

Er bestaan hele dure (bedrijfs)oplossingen om interne netwerken te maken via glasvezel.

Digitenne zou je een vorm van draadloze tv ontvangst kunnen noemen.

Jij bent duidelijk in de war met 2 of meer van deze begrippen.

Draadloze televisie is sowieso nooit aan te raden ivm kwaliteit.

Draadloos internet op een TV geeft nooit de mogelijkheid om dan tv te kijken via dat draadloze internet te bekijken.

Iets met een klepel en een klok dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe bieden al die providers dan tv kijken op je tablet enzovoorts aan? Verder, is het gebruik van homeplugs een oplossing?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Via een app die alleen op iphone en android werkt, heb je een Android televisie, dan kan het wellicht ook. Maar tv kijken op een tv wat voor een tablet/mobiel bedoelt is zal ook zwaar teleurstellend zijn. Het beeld wat op je tablet ziet is niet van hetzelfde signaal als wat je op tv ziet.
Utrecht
11 jaar geleden
Op een tablet kijk je TV via een WiFi (of 3G) verbinden. Vaak overigens geen live TV maar een soort uitzending gemist.