Waarom is het dat mijn LCD tv niet uit kan?

Mijn oude toestel kon ik met een druk op de knop helemaal uitzetten, bij mijn lcd tv kan dit niet. Hij staat altijd op stand-by. Waar is dit voor?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

1: veruit de meeste mensen willen de televisie aan/uit zetten door middel van de afstandbediening, dus het infrarood oogje moet altijd blijven werken / echt helemaal uit kan niet.

2: wat weinig mensen weten, is dat de gebruikte halfgeleiders (chips, transistors, micro processors etc.) in levensduur achteruit gaan wanneer ze vaak met temperatuurwisselingen te maken krijgen, bijv. wanneer de televisie helemaal uit zou staan en weer aan en weer uit enzovoort.

3: het stand-by verbruik van televisies is de laatste jaren enorm afgenomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik meen dat er ergens op de achterzijde een aan- uitschakelaar moet zitten. Maar het kan zijn dat dit alleen voor de lcd schermen geld die ook als pc monitor gebruikt kunnen worden...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zou een knop ergens moeten zitten maar ik geloof je. Raadpleeg de gebruiksaanwijzing.
Of je moet mij vertellen wat voor LCD tv het is, wil ik het wel voor je uitzoeken.

Anders zit er maar één ding op: Stekker eruit.
LCD tv's vreten stroom als ze niet helemaal uit staan.

Trust me, I know ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is een LG 47LG5000.
Ik dacht dus dat er misschien een logische verklaring achter zat dat de tv niet uit kon... Hij hangt aan de muur en de stekker loopt ook door de muur dus elke keer de stekker erin en eruit is ook niet handig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nou ik heb de handleiding gedownload... en ook hieruit concludeer ik dat het vreselijke ding alleen op standby kan of aan. Dus tenzij je elke keer de stekker uit de muur wil trekken (krijg je leuk patroon over je muur heen.. al die open stukken! ;)
zal je hem op standby moeten zetten. Wat je misschien ook kunt doen is dan de stekker aan de andere kant eruit halen. (dus de kant die vast zit aan de tv) Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedankt voor je moeite en uitleg. Toch frappant dat dat ding helemaal niet (op een normale manier) uit kan...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is het zeker.. de mijne kan dit ook niet. de meeste lcd's blijven op standby zie ik net op internet. Verder heb ik nog iets voor je gevonden. (mss heb je er helemaal niets aan.. maar altijd interessant) http://www.snm.nl/pdf/0400_20060513_bijlage_bij_persbericht_13_mei_2006.pdf & http://www.snm.nl/page.php?pageID=88&itemID=1704
bij mij zit er ook geen echte aan/uit knop meer op. Het rode lampje blijft altijd branden. Ik heb op de stekker zo'n afstandbedienbare schakelaar gezet en dan kan ik met mijn afstandbediening het apparaat helemaal uitzetten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zie nu dat je een LG hebt. Heb ik ook en bij mij zit het snoer ook aan de andere kant van de muur. Vandaar de afstandbedienbare schakelaar. Het ding geeft wel goed beeld en geluid, maar naast zo'n aan /uit knop mist 'ie ook nog een hoofdtelefoonaansluiting.
Lcd tv's blijven altijd in standby modus staan zodat je instellingen zoals kleur, geluid, helderheid en je klok settings bewaard blijven. Deze standby modus is wel bij de meeste fabrikanten zeer zuinig, soms zo laag als 1W.