hoe kan ik mijn digicorder updaten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
merk/type?

Antwoorden (1)

Het updaten van firmware voor digicorders kan op 2 manieren, als de digicorder tenminste over een update functie beschikt:

1. D.m.v. 'n online verbinding met het internet; de digicorder moet dan beschikken over een internet verbindingsmogelijkheid (RJ-45 kabel of WiFi). In het menu van de recorder is dan in de instellingen de update mogelijk automatisch of handmatig in te stellen. De digicorder maakt dan zelf verbinding met de server van de fabrikant waar dan de laatste updates worden opgehaald en geïnstalleerd.

2. D.m.v. een USB stick. De firmware update moet dan via een PC gedownload worden van de server van de fabrikant en op 'n USB stick gezet worden. De digicorder kan dan de software vanaf de USB stick lezen en installeren. Ook deze methode zal meestal d.w.v. het instellingen menu van de digicorder geactiveerd moeten worden.

Heeft de digicorder ook een DVD speler aan boord dan kan de software ook op deze manier geüpdate worden. De via de PC gedownloade software moet dan eerst op een DVD of CD gebrand worden en dan in de digicorder geplaatst worden. De digicorder leest dan de software vanaf de DVD/CD.

Let op bij het updaten van firmware! Zorg er voor dat de installatie van nieuwe firmware zonder onderbrekingen kan verlopen en geheel afgerond wordt omdat anders de mogelijkheid bestaat dat het apparaat onherstelbaar beschadigd wordt (start dan niet meer op e.d.).
Sommige installaties van firmware nemen nogal wat tijd in beslag.... Raadpleeg van te voren altijd de handleiding en volg de instructies die daar in staan!