Hoe kan ik de afstandsbediening weer laten werken?

Ik liet de afstandsbediening net vallen en nu doet hij niks meer. Hoe kan ik hem weer laten werken? Of anders hoe zet ik het geluid van de tv weer aan? Die had ik namelijk eventjes uitgezet. Kan ik deze weer aan krijgen zonder de afstandsbediening? En ik heb het geluid niet op 0 staan maar op dat luidsprekertje met het kruis.(geen idee hoe dat heet)

Toegevoegd na 13 minuten:
De televisie heeft wel knoppen bovenop om het menu te openen en om het volume en het programma aan te passen. Kan ik dan op een of anderen manier het geluid weer aan krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (3)

Grote kans dat de batterijen achter niet meer op hun plek zitten. Probeer eerst even: open het batterij vakje, en doe de batterijen terug op de plek. Als dat niet werkt.. Veel moderne TV's zijn nagenoeg onbestuurbaar zonder afstandsbediening.
Als de afstandsbediening kapot is, kan je waarschijnlijk via een programmeerbare de boel weer aan de praat krijgen, maar dat zal moeten wachten tot de winkels weer open zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het klinkt vreemd, maar ik zou zeggen laat hem nog eens vallen, maar voordat je dat doet, controleer of de batterijen nog wel goed contact maken, en anders is er draadbreuk of iets kapot in je afstandsbediening

Toegevoegd na 12 minuten:
als er ergens de knop mute te vinden is of in het nederlands ''stille stand'' dan moet je daarop drukken en dan zou het volume terug moeten zijn, maar heb je reeds de batterijen nagekeken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niks aan de vorige antwoorden hebt, kijk dan even of je afstandsbediening nog infrarood naar je tv stuurt. Dit kun je checken door met een camera (of telefoon met camera) naar het "lampje" te kijken (je moet wel door de camera kijken) terwijl je op knopjes klikt op je afstandsbediening. Als je geen wit lichtje ziet, is je afstandsbediening waarschijnlijk kapot.

Toegevoegd na 23 seconden:
Naar het lampje op je afstandsbediening*