als je een blu ray speler op een dvi ingang (met een hdmi to dvi kabel) aansluit heb je dan even goed beeld ?

even goed beeld als de bluray op een hdmi poort aansluiten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ja, alleen heb je dan geen geluid.

Toegevoegd na 12 minuten:
Misschien dat je je Blu-ray speler zo af kan regelen dat ie beeld over HDMI stuurt en geluid over een andere uitgang.

Als dat niet lukt moet je even kijken of je op zowel je BR-speler als je TV een component aansluiting hebt. Dan heb je maximaal 1080i/720p maar dat is voor de meeste mensen niet van 1080p te onderscheiden.

Toegevoegd na 1 uur:
Een HDMI switch is ook nog een oplossing.

Toegevoegd na 2 uur:
Als het lukt met HDMI-DVI heb je ook een jack-tulp snoer kabel nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
naast de dvi ingang zit een dvi audioingang, zie foto, bestaat er een hdmi to dvi met audio (minijack). waar ik dan toch geluid heb?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is dit wellicht de oplossing? http://www.allekabels.nl/HDMI-naar-DVI/1794/1144955/HDMI---DVI-Kabel---met-audio---Professioneel.html op de foto zie mijn tv, alleen wil ik een WD media player en een bluray aansluiten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou deze kabel hoef je niet perse aan te schaffen, volgens mij doet die namelijk niet veel meer als een losse hdmi-dvi en jack-jack kabel in een kabel verenigen. Het beste wat u nog steeds kan doen is kijken of de mediaplayer dan wel de br-speler de mogelijkheid biedt om video over de hdmi en audio over een andere uitgang kan sturen. Aangezien je een HDMI ingang hebt kan je ook een HDMI switch kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien hoef je het niet eens in te stellen en blijft de mediaplayer altijd over de rood/wit tulp uitgangen audio uitsturen ook als je er een hdmi stekker in steekt. Je hebt dan een 3.5mm jack naar 2xtulp stekker nodig en een hdmi naar dvi stekker.

Andere antwoorden (1)

Ja, DVI is hetzelfde als HDMI, beide digitaal,alleen is HDMI voorzien van zowel digitaal beeld als digitaal geluid (DVI alleen beeld dus) en HDMI werkt met allerlei beveiligingen tegen kopieren wat nogal eens problemen wil geven
Bovendien heb je met HDMI meerdere versies met dus meerdere mogelijkheden (bv surround en retour) overigens wel backwards compatible