Tot hoever moet ik een tv-kabel(coax) ontbloten?

Ik wil een Ziggo Alles-In-1-pakket installeren. Je moet dan de hoofdkabel die het huis binnenkomt op een apart hoofdkastje aansluiten. Alleen weet ik niet tot hoever ik de kabel moet ontbloten. Ik zie, van buitenaf naar binnen, een groene plastic omhulsel, daarna losse koper-achtige draadjes, dan een strakkere koper-achtig omhulsel, dan een wit klein beetje doorzicht plastic omhulsel en dan de koperdraad waar het volgens mij om gaat? De vraag is welke van die omhulsels moet nog intact blijven en welke niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Begin met voorzichtig de buitenmantel te doen. Rond snijden en eraf. Dan gebruik je de punt van je mes, of iets scherp om die mantel beetje bij beetje uit elkaar te rafelen. Inkorten tot waar je de binnenste isolatie er wilt afdoen. Dan snij je (naargelang uw connector) tot op de middengeleider. Je laat dus een stukje van de witte isolatie rond de geleider over. Snij niet in de middengeleider, te diep = storing. Zorg er ook voor dat je middengeleider ver genoeg ontbloot is.
Daarna schuif je je connector erover. Normaal zit je connector tussen de witte isolatie rond de geleider en de mantel, die dan bedekt wordt door de 2e rand van de connector. Nijpen, en dan de geleider op lengte knippen. Hij moet iets voorbij de rand van de connector steken.

Succes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

meestal ongeveer zoals op de afbeelding;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
buitenmantel 15 mm
dan het gevlochten deel terugslaan (schild )
het koper vlies verwijderen
het pu deel 12 mm verwijderen
de kern aansluiten
het schild aansluiten
klaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op25,5 mm haal je er de eerste omhulsel eraf tot het koperen netje pas op niet te diep snijden dan haal je
2mm van het koperen netje eraf of iets meer het gaat erom dat het geen contact maakt met het koperen draadje
dan 5,5mm tot het koperen draadje toevallig ben ik er gisteren avond ook nog mee bezig geweest succes er mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb even bij Ziggo (toen Casema) gewerkt en de groene coax-kabel mag je in geen geval zelf mee prutsen. Is eigendom Ziggo, vandaar. Monteur laten komen dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ongeveer een halve cm ,zorg dat je de buitenste koperlaag over het niet afgestripte gedeelte doet dan ong 4 mm van de binnenste kunstof verwijderen zodat de koperen binnen kern bloot ligt. zorg ervoor dat van de buitenste koperen buiten GEEN enkel koperdraadje de binnenste koperen kern raakt.