waarom past mijn antennekabel van Digitenne niet op mijn Samsung 3D tv?

Ik heb echt goed gekeken. Ook nog anderen na laten kijken maar het kabeltje is te dik, om het maar makkelijk uit te leggen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom verbind je niet gewoon met SCART/composiet? En een veel betere vraag, waarom neem je een 3DTV en ga je dan digitenne erop kijken? De plug is te groot bedoel je (kabeldikte kan geen factor zijn).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja dat bedoel ik inderdaad.
Ik kijk Digitenne omdat ik een reizend beroep heb en niet elke week een schotel wil zetten en richten

Antwoorden (2)

Je antenne aansluiting van je digitenne MOET op je ANTENNE worden aangesloten, en dan composiet(geel/rood/wit) of nog beter SCART naar je TV, of nóg beter koop een CAM+(Conditional Access Module) en steek daar het kaartje afkomstig uit je digitenne kastje in, en kijk rechtstreeks vanaf je televisie.

Toegevoegd na 10 minuten:
Foto?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoi, ik heb dus een insteekmodule.
Maar uiteindelijk moet de antenne dan wel op de tv.
Nu heb ik als oplossing maar weer het ouderwetse Digitenne apparaat aangesloten via tulp stekkers want m'n tv heeft namelijk ook geen scart aansluiting.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ok. Dan zal je even een foto moeten laten zien van de achterkant van je TV (of het exacte type nummer geven). En van de antennekabel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als die Samsung een slot heeft voor zo'n CAM kaart, dan zit er ook een coaxiale antenne aansluiting op....Maar een foto zou helpen van de aansluitingen op je TV
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De actieve antenne van het Digitennekastje moet via de kabel gevoed worden, hij is dus niet rechtstreeks bruikbaar op een TV met CI-module.
Je zou de plug van de Digitenne-antenne kunnen vervangen door een plug die wel past. Bedenk echter dat de antenne voorzien is van een versterker die gevoed moet worden via de antennedraad. De TV kan die voeding niet leveren, maar je kunt er een powerinserter tussen steken. Waarschijnlijk past de huidige plug wel in de powerinserter en hopelijk past die weer in jouw TV. Een andere oplossing: koop bij een truckshop een antenne met batterijvoeding, werkt toch minstens een week op 2 penlights als je hem vergeet uit te zetten als je niet kijkt. Sommige hebben zelfs een 12V aansluiting. Zo'n actieve antenne heeft een eigen kabel met plug van een meter of twee.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik gebruik zelf in de truck een dergelijke antenneversterker die ik voed uit de USB-aansluiting van de TV. Hij schakelt dan vanzelf met de TV en hoeft dus ook geen batterijen.