Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Sinds ik een nieuwe tv heb (samsung LCD), kan ik de ondertiteling van veel DVd's niet meer lezen. Hoe verander ik dat (zie toelichting)?

Bij veel DVD's is de ondertiteling zo laag zichtbaar, dat die geheel of gedeeltelijk uit beeld het valt. Bij tv programma's is dit niet het geval.
Het gaat om gewone dvd's, gekocht in de winkel.
Moet ik het beeld van de tv anders instellen? Zo ja, hoe doe je dat? Of moet het via de instellingen van de dvd recorder? Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

kijk in je menu en zet het beeld op 16:9
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lag aan de instelling van de dvd recorder, daar moest ik het veranderen. Maar door jouw reacties herkende ik dit en heb ik daar de beeldinstelling op 16:9 gezet.

Andere antwoorden (1)

Hier kun je dat instellen met een knopje op de afstandbediening 'format' met een vierkantje en een rechthoekje door elkaar met pijltjes erop.

Toegevoegd na 20 seconden:
Of je leest de gebruiksaanwijzing ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
RTFM! :D http://en.wikipedia.org/wiki/RTFM
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mr Tomaat: juist, geniaal. De gebruiksaanwijzing is totaal onvolledig en onbegrijpeijk!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding