Kan een stilstaand beeld of televisiezender logo inbranden op het beeldscherm van een LED televisie?

Ik dacht dat dit alleen bij plasma televisies kon, maar in de gebruiksaanwijzing van mijn led televisie staat er toch ook een waarschuwing in met betrekking tot inbranden.

Zo`n logo van een tv zender staat vaak heel lang in beeld.
Zal het echt zo`n vaart lopen met dat inbranden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

LCD en LED-LCD kunnen ook inbranden of last van image retention hebben.

Toegevoegd na 3 minuten:
Although much less susceptible than Plasma TVs, LED TVs are still subject to screen burn in (image retention). In general, you should avoid keeping a static picture (that is, a picture that contains no or few moving elements) or a picture with static elements (black bars, black borders, logos, etc.) on your LCD TV for more than two hours at a time. If, for example, you have your TV set to 4:3, and have black borders on the top and bottom, or on the sides, changing the picture size for a minute or two every couple of hours, say during commercials or in between shows, would decrease the chance of screen burn in. Reducing the brightness and contrast of the screen when it is displaying static elements will also decrease the chance of burn in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee hoor.
Wel van een plasma.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Plasma staat of stond er altijd bekend om, met LCD en LEd kan het ook.