mkv. bestand (hd) zonder ondertiteling op tv. hoe kan ik dit oplossen?

Hallo mensen,
Ik download zo nu en dan wel eens een film. (volledig legaal uiteraard) en dan zijn dat meestal avi. bestanden, dan kan je de originele engelstalige versie downloaden of de voorgeprogrameerde versie met de nederlandse ondertitelingen er al ingezet, Er komen ook steeds meer mkv. (HD) bestanden die gedownload kunnen worden, hier zijn ook originele versies van maar ook al de voorgeprogrammeerde versies met Nederlandse ondertiteling. Ik zet die bestanden dan altijd op een usb stick en bij de avi. bestanden werkt alles prima en staat de ondertiteling er gewoon onder. nu vind ik het ook wel mooi om HD films te kunnen kijken maar als ik een mkv. bestand met nederlandse ondertiteling op de usb stick zet, werkt de film zelf prima, maar de ondertiteling staat er niet onder... kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Controleer of de bestandsnaam van je ondertiteling hetzelfde is als die van het filmbestand, beide bestanden moeten dezelfde naam hebben (op de extentie na dan zoals .mkv of .srt)
Ook moet de film en ondertiteling zich in dezelfde map bevinden.

Sucses ermee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
.mkv is een containerbestand, waar de ondertiteling waarschijnlijk al in zit. Je TV speelt deze misschien niet standaard af. Heb je een 'tools' of 'menu' knop op je afstandsbediening?
Druk daar dan op als je de film aan het kijken bent, en waarschijnlijk kun je de ondertiteling dan aanzetten.
Wat voor tv heb je?