Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mkv. bestand (hd) zonder ondertiteling op tv. hoe kan ik dit oplossen?

Hallo mensen,
Ik download zo nu en dan wel eens een film. (volledig legaal uiteraard) en dan zijn dat meestal avi. bestanden, dan kan je de originele engelstalige versie downloaden of de voorgeprogrameerde versie met de nederlandse ondertitelingen er al ingezet, Er komen ook steeds meer mkv. (HD) bestanden die gedownload kunnen worden, hier zijn ook originele versies van maar ook al de voorgeprogrammeerde versies met Nederlandse ondertiteling. Ik zet die bestanden dan altijd op een usb stick en bij de avi. bestanden werkt alles prima en staat de ondertiteling er gewoon onder. nu vind ik het ook wel mooi om HD films te kunnen kijken maar als ik een mkv. bestand met nederlandse ondertiteling op de usb stick zet, werkt de film zelf prima, maar de ondertiteling staat er niet onder... kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Controleer of de bestandsnaam van je ondertiteling hetzelfde is als die van het filmbestand, beide bestanden moeten dezelfde naam hebben (op de extentie na dan zoals .mkv of .srt)
Ook moet de film en ondertiteling zich in dezelfde map bevinden.

Sucses ermee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
.mkv is een containerbestand, waar de ondertiteling waarschijnlijk al in zit. Je TV speelt deze misschien niet standaard af. Heb je een 'tools' of 'menu' knop op je afstandsbediening?
Druk daar dan op als je de film aan het kijken bent, en waarschijnlijk kun je de ondertiteling dan aanzetten.
Wat voor tv heb je?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding