Waarom werken 60Hz spellen niet op mijn tv?

Zodra ik mijn xbox 360 instel op PAL-60 (60Hz), krijg ik een grijs scherm, een mengsel vam alle kleuren op het scherm. Hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dit komt waarschijnlijk denk ik dat het waarachijnlijk een oudere tv is en de meeste oudere tvs zijn 50 hz dus dan doet ie het niet goed
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
30 en 60 Hz wijzen doorgaans op NTSC ipv Pal. Wellicht dat daar het probleem ligt?
ronaldP
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat houden PAL en NTSC precies in?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is dit misschoen ook een instelling in mijn XBOX?
ronaldP
11 jaar geleden
Je Xbox stel je in corresponderend met je televisie.
Pal=Europees (even makkelijk want er is ook nog zoiets als Secam)
NTSC=Amerikaans. Verschil is onderandere de beeldverversings frequentie.
NTSC=30Hz Pal=25Hz
Verder verschillen het aantal beeldlijnen en de manier van kleursync. Moraal van het verhaal: stel je je Xbox in op 30/60Hz, moet je TV dat ook aankunnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar wat is nu precies de reden waarom mijn tv het niet meer doet bij de instelling PAL-60? En bij PAL-50 wel? Want volgens mij komt het niet overeen met 60Hz en en 50Hz, wat ik eerst dacht.