Welk televisietoestel is beter?

Ik ga een nieuwe televisie kopen maar ik twijfel tussen 2 modellen.
De een geeft deze specificaties:

Type: LED
Beelddiagonaal 22 inch (56 cm)
Full HD Ja
Schermresolutie 1920 x 1080 pixels
Beeldverversing 50 Hz
Kijkhoek 170
Contrastverhouding 800:1
3D Nee

En tv 2
Type (resolutie) LED
Beelddiagonaal 19 inch (48 cm)
Full HD Nee
Schermresolutie 1366 x 768 pixels
Beeldverversing 100 Hz
Contrastverhouding 100.000:1
3D Nee

Kan iemand op basis van die gegevens vertellen welke beter is? Dus tv 1 of tv 2?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan iemand op basis van die gegevens vertellen welke beter is? Dus tv 1 of tv 2? Nee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zal overigens niet betekenen dat je niet een paar mensen krijgt die het gaan proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of heb ik te weinig gegevens gegeven? ik kan ook wel gewoon de links neerzetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Paar vragen: - Ontvang je HD-tv?
- Ga je er een console (Playstation etc.) op aansluiten?
- Hoeveel waarde hecht je aan 'diepe'/veel kleuren?
- Gaat je voorkeur uit naar een grote(re) of een kleine(re) TV?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen HD-tv, maar het ene puntje waar ik over twijfelde was die 50hz of 100 hz, of dat nou zo'n verschil maakt.
Ik ga er een xbox 360 op aansluiten.
Niet bijzonder veel.
Iets groter zou niet erg zijn. Het prijsverschil tussen de twee toestellen is redelijk klein.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan zal ik voor de eerste TV gaan omdat: - 50Hz fijner gamed dan 100Hz.
- De TV groter is.
- De Xbox 360 HD ondersteunt
- Contrastverhoudingen zich moeilijk laten vergelijken. Succes met de aankoop in ieder geval! Groetjes Lucid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onthoud Xbox en PS3 spellen zijn vaker 720p dan 1080p. 100hz heeft geen voordeel omdat ze naar mijn weten beeld in 60hz uitgeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Lucid, ik krijg bij mijn PS3 geen 50/100hz voor elkaar, kan dat bij de xbox360 wel?
paulus811
11 jaar geleden
TV? TV'tje bedoel je! 19 inch kun je in het huidige tijdperk bijna geen tv meer noemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De gemiddelde pc-monitor is groter ja :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke bedankt!
Ach het is voor op de slaapkamer!

Antwoorden (2)

TV 1 Is veel beter.
Deze is Full HD heeft 1920x1080p oftewel 1 van de beste kwaliteit HD die er nu op de markt zijn, 22 inch scherm & contrastverhouding van 800:1

TV 2 is slechter.
Is niet Full HD , is wat kleiner Contrastverhouding is 100.000:1, en 1366x768 pixels.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je wil juist een zo'n groot mogelijke contrastverhouding. Oneindig:1 zou ultiem zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je eind conclusie klopt, maar laat uit de samenvatting de contrastverhouding weg: 100.000:1 is beter dan 800:1
Ik zou persoonlijk voor tv 1 gaan.
Want tv 1 is toch een stuk beter als tv 2 kwa schermresolutie etc
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik raad je aan voor TV1 te gaan.