Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik een testbeeld op mijn TV?

Vroeger zonden ze dat vaak uit maar hoe moet ik nu mijn beeld testen?
Bij de zoekmachine zie ik het op mijn computerscherm maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
http://www.bing.com/images/search?q=testbeeld

Toegevoegd na 1 dag:
Ik wil mijn televisie precies afstellen en ik heb een Vestel lcd met beeldverhouding 4:3 met een maximale resolutie van 720 horizontaal (dvd kwaliteit)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.4K
Antoni
10 jaar geleden
Je kan niet zelf het testbeeld op je tv krijgen! Tenzij je een video ervan afspeelt natuurlijk... Het testbeeld wordt/werd uitgezonden of niet. Dat kan een consument niet zelf op zijn tv "zetten".
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar zijn tegenwoordig andere tools voor zoals DVD's met testpatronen/testbeelden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je UPC digitale TV hebt kun je afstemmen op kanaal 999, en anders zou je een laptop op de TV kunnen aansluiten en dan het online gevonden testbeeld afbeelden. Wat wil je precies afstellen dat niet lukt zonder testbeeld ?

Toegevoegd na 1 dag:
MrTomaat heeft al een goede tip gegeven in de reacties, gebruik een DVD met testbeelden. Er is een gratis test DVD op http://merifon.altervista.org/TestDVD.html die je dan wel zelf moet branden. Overigens zal er maar weinig af te stellen zijn aan een LCD TV, wat is precies het probleem dat je probeert op te lossen ?
(Lees meer...)
gvrox
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb digitale televisie met Digitenne en ook geen laptop.
Je vraag over het afstellen kan ik niet beantwoorden want dan wordt het chatten en dat waarborgt de kwaliteit niet en dan volgt verwijdering, helaas..
gvrox
10 jaar geleden
Als je de vraag uitbreidt dan is het geen chatten. Zet er dan ook even bij wat voor TV het is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Erg bedankt het is gelukt door oude videobanden te draaien, gelukkig vond ik een testbeeld. Waarschijnlijk in slaap gevallen en onbewust het testbeeld opgenomen. Nu ziet het er weer prima uit!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding