waarom geen Program Delivery Control ?

In het analoog tijdperk beschikte mijn Super VHS recorder over "Program Delivery Control" (PDC). Het was een perfect systeem, als een uitzending later begon en/of uitliep was dat geen probleem, d.m.v. aan en uit pulsen werd de recorder automatisch aan en uit gezet.
Heeft er iemand enig idee waarom dit in ons moderne digitale tijdperk niet wordt toegepast?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is het een onmogelijke zaak om alle zenders zo ver te krijgen om dit systeem goed toe te passen.
(Bovendien is, of was, het structureel te laat beginnen van programma's een typisch nederlands verschijnsel...)

Een systeem dat maar op de helft van de zenders werkt maakt de klant gek, dus doen we het maar niet...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Showview doet het wel, zie mijn reactie en citaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is alsnog geen bevredigend antwoord, maar dan toch wel het beste !

Andere antwoorden (1)

Het bestaat gewoon nog maar dan onder de naam ShowView. Mijn harddiskrecorder heeft volgens mij ook deze mogelijkheid
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ShowView is een systeem, waar je doormiddel van één samengestelde code direct alle gegevens t.a.v. de opname in geeft (zoals; zender, datum, tijdstippen).
Kan even goed fout lopen als de uitzending een half uur later aanvangt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wiki denkt daar anders over;
"ShowView werkt samen met PDC Programme Delivery Control. Zodra er een ShowView nummer is opgeslagen in de recorder, weet de recorder de officiële start- en eindtijd van het programma. Om wijzigingen in het televisie aanbod op te vangen, begint de recorder ongeveer een uur van tevoren op teletekst (pagina 222) te zoeken naar de bij behorende start-code. Tijdens de opname wordt er ook gekeken naar de eind-code. Hiernaar wordt gezocht tot een dag na de officiële eindtijd".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik geloof je direct, echter dat is naar mijn mening niet digitaal !!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen idee maar het werkt heb ik gemerkt