kan ik een gamecube aansluiten op een salora tv?

ik heb laatst een Gamecube gekocht en wil die graag aansluiten op mijn Salora tv, het gaat hier om de
Salora 24LED6115CDW.
het probleem is dat ik niet weet waar ik welke kabel in moet doen.
op mijn oude kleinere tv werkt de gamecube wel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Een "Gamecube aansluiting" is aan de tv kant gewoon een veelvoorkomende SCART of composiet(Geel+rood/wit) plug. Deze zit op elke tv al dan niet met een bijgeleverd verloopstekkertje.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ja kan hem direct in de AV-in duwen of met een composiet->SCART blokje (meegelverd met gamecube anders te koop in elke electronicazaak) in de SCART ingang doen.

AANSLUITINGEN
2X HDMI
USB 2.0
SPDIF
SCART
VGA
AV IN

Toegevoegd na 4 minuten:
Het antwoord is dus in het kort: Ja, dat kan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb het net even geprobeerd en bij als ik ze in de av-in doe heb ik geen signaal..
ik zag wel dat mijn av-kabel voor analog is of maakt dat niet uit..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een Gamecube zendt alleen analoog uit. HDMI is de enige veelvoorkomende digitale video/tv aansluiting (DVI niet meegerekend), zelfs VGA is analoog. Even een stomme vraag, maar.... heb je de kleurcode goed aangehouden? Heb je voor de zekerheid op de oude tv getest. Heb je nog ergens een composiet>SCART blokje liggen? Weet je zeker dat je het goede AV-kanaal hebt gekozen op de TV(heb je al met een DVD-speler bijv. de AV ingang getest).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zit er wellicht een 5 pins DIN aansluiting naast de tulpingangen (rood/wit/geel) op de TV? Dan kan het zijn dat je de TV in het menu om moet zetten van S-video naar composiet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.cpcweb.com/caption_common/hardware/Captioning_images/tv-guardian-back.jpg Zo dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.salora.nl/best/im/SALORA_24LEF-6000TD(W)_EN_FR_NL.pdf Pagina 3 (onderaan is de NL versie). Je hebt een speciale rood/wit/geel (composiet) stekker gekregen, die moet je in het juiste gat in de tv stoppen en de kabel die dan uit de tv komt moet je op kleur aansluiten op je Gamecube.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb gekeken en het is niet gelukt.
bij mijn oude tv zitten 2 ingangen voor video en audio, daar is het gewoon geel in video en wit in audio en dan werkt het.
als ik de gele kabel in de av ingang doe dan krijg ik nog steeds geen signaal als ik de tv op AV zet
ik zou eventueel een foto kunnen maken van de ingangen of heb je daar niets aan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er MOET eerst nog een kabeltje tussen, kijk nog maar eens goed op het schema. Dat kabeltje heb je gekregen bij de tv.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
okee ik hoop dat ik hem nog kan vinden :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Anders zijn ze waarschijnlijk wel te koop.http://www.kabeltje.com/7-pin-mini-din-35mm-stereo-audio-naar-svideo-composiet-2x-rca-audio-p-2197.html?ref=google-shopping
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.kabeltje.com/7-pin-mini-din-35mm-stereo-audio-naar-svideo-composiet-2x-rca-audio-p-2197.html?ref=google-shopping
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank voor de hulp ik zal de extra kabel kopen..