HDMI heeft zich door de jaren heen ontwikkeld tot de HDMI 1.4 standaard die in 2009 geïntroduceerd is. Het grootste verschil tussen de twee laatste standaarden, HDMI 1.3 en HDMI 1.4, is een grotere maximale resolutie en de toevoeging van het zogenaamde Ethernet Channel, waarmee gebruik van internet mogelijk is gemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus voor mijn ps3, is er geen kwaliteitsverschil?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De beeldschermresolutie zal hoger liggen met de 1.4 dan met de 1.3
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarnaast heeft HDMI 1.4 een Audio Return Channel waarmee je het geluid van bijvoorbeeld je TV op een speaker kunt horen, voorheen kon dat alleen maar naar de TV toe i.p.v. van de TV af. Tevens ondersteunt deze nieuwe standaard veel hogere video resoluties dan 1080p en 1080i, tot wel 4Kx2K voor o.a. de nieuwere generaties TV's waarmee 3D beeld kan worden getoond.